Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Brio Zento

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-08, 15:06   #21
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brio Zento

@Iset: Hvis det er Duologic dere har så gjør det jo ikke noe om passasjersetet blir flyttet. DL står jo fritt så man kan flytte setet foran som man vil. En av de store fordelene med setet. Vi har det bak førersetet nettopp pga at mannen må ha setet helt tilbake og jeg må sitte endel lenger fram enn han.

@Leasy: Brio Zento er et bra sete til ditt bruk ja. Det er langt i ryggen så kan brukes bakovervendt lenge. Et annet alternativ er Britax MultiTech. Jeg byttet fra Zento til MultiTech når storesøster var 4,5 år. Ikke fordi jeg måtte bytte ut Zento'n men fordi jeg ville prøve noe nytt, og fordi MultiTech'en kan lillebror også bruke. Man kan flytte selene på null komma svisj så enkelt å putte lillebror i storesøsters sete hvis vi trenger. DL er enklere å ta ut hvis vi trenger plassen og bare har med et barn i bilen.

Gammel 22-11-08, 16:48   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

@Iset: Hvis det er Duologic dere har så gjør det jo ikke noe om passasjersetet blir flyttet. DL står jo fritt så man kan flytte setet foran som man vil. En av de store fordelene med setet. Vi har det bak førersetet nettopp pga at mannen må ha setet helt tilbake og jeg må sitte endel lenger fram enn han.

Det er visst Cosmic vi har, sjekket nå. Der kan ikke passasjersetet flyttes en millimeter.

Gammel 22-11-08, 17:09   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Brio Zento

Opprinnelig lagt inn av Leasy, her.

Er dette setet å anbefale til en som min jente? Ønsker å ha henne bakovervendt så lenge som mulig.
Eller er det andre seter dere heller anbefaler?

Brio Zento eller en av Britaxene som er like lange i ryggen, Secura eller Multitech foreks. Gode til slikt bruk ja. (Går alle til 25 kg. bakovervendt.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 20:11   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Brio Zento

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Brio Zento eller en av Britaxene som er like lange i ryggen, Secura eller Multitech foreks. Gode til slikt bruk ja. (Går alle til 25 kg. bakovervendt.)

Eller TWE til britax som er den billigste av de om man ikke finner en på tilbud. Ligger rundt 2000kr originalt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 21:24   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Eller TWE til britax som er den billigste av de om man ikke finner en på tilbud. Ligger rundt 2000kr originalt.

Jeg vet, men jeg personlig liker ikke seter uten forankringsseler, så det glemmer jeg hver gang.

Gammel 22-11-08, 21:45   #26
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

TWE har jo forankringseler?

Gammel 22-11-08, 21:47   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

TWE har jo forankringseler?

Støtteben mener jeg. Guri.

Gammel 22-11-08, 21:50   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Zento har heller ikke støttebein. Den står bom fast i bilen like vel. Den spennes jo mellom selene i ene siden og andre siden.

Ser ikke noe problem i det.

Gammel 22-11-08, 21:51   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Ah, jeg trodde Zento hadde støtteben.
Jeg sier ikke at det er et problem forresten, men jeg personlig liker det ikke. Jeg vil ha støtteben på setene fordi det er tryggere i mitt hode. Hvis ikke er det liksom ikke noe som "holder mot" i en frontkollisjon foreks. på samme måte, jada, selene er jo der, men dog.

Gammel 22-11-08, 21:54   #30
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

TWE står jo alltid mot sete foran.
Zento og i de fleste tilfeller, men det kan morteres frittstående også.
DL sitt støttebein derimot er det nok mange som monterer feil. Gikk en stund før jeg fikk dytta det så langt bakover at det sto fast. Trodde det skulle være løst ( ulogisk men det ble montert sånn i butikken). Er farligere det enn et som ikke er der fordi det ikke skal være der.

Gammel 22-11-08, 22:00   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Feilmontering er alltid farlig.

Gammel 22-11-08, 22:07   #32
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Ja, det er det farligeste vil jeg si.

Derfor er det greit med seter som fek TWE som er veldig enkle å montere.

Gammel 22-11-08, 22:09   #33
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Brio Zento

Securaen vår er fryktelig enkel å montere, jeg tror ikke man klarer å få gjort det feil. Det er sånn at besteforeldrene klarer det uten bruksannvisning.

Gammel 07-05-12, 14:53   #34
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drar opp denne eldgamle tråden jeg. (Mulig det er andre nyere tråder ang setet, men dette kom opp på google).

Nå er Brio Zento på salg på Barnas Hus. Jeg vurderer, men så ser jeg jo at de kommer dårlig ut.
Men så har vi Acta Graco DuoLogic som OGSÅ kommer dårlig ut på alle tester, og de er vi superfornøyd med. Men enda det skal holde til ca 4 år som det sies, så har ikke gutta lenge igjen i setet før det blir for trangt. Det er også veldig "klumpete" syns jeg. Zentoen virker litt "nettere", i mangel av bedre ord.

Jeg ble ikke så veldig klok av denne tråden, så derfor spør jeg dere: Ville dere kjøpt Brio Zento?
Økonomi spiller en stor rolle her. Det sier seg selv at når to stk trenger samme type sete samtidig er det et ganske tugt løft økonomisk å kjøpe to dyre seter.

Gammel 07-05-12, 15:01   #35
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg drar opp denne eldgamle tråden jeg. (Mulig det er andre nyere tråder ang setet, men dette kom opp på google).

Nå er Brio Zento på salg på Barnas Hus. Jeg vurderer, men så ser jeg jo at de kommer dårlig ut.
Men så har vi Acta Graco DuoLogic som OGSÅ kommer dårlig ut på alle tester, og de er vi superfornøyd med. Men enda det skal holde til ca 4 år som det sies, så har ikke gutta lenge igjen i setet før det blir for trangt. Det er også veldig "klumpete" syns jeg. Zentoen virker litt "nettere", i mangel av bedre ord.

Jeg ble ikke så veldig klok av denne tråden, så derfor spør jeg dere: Ville dere kjøpt Brio Zento?
Økonomi spiller en stor rolle her. Det sier seg selv at når to stk trenger samme type sete samtidig er det et ganske tugt løft økonomisk å kjøpe to dyre seter.

Er du sikker på at det kommer til å skje? Vi har duologic i en av bilene og det passer fint til ungen som blir 4 om 3 mnd. Han er ganske gjennomsnittlig i str. For to år siden trodde jeg nok ikke at det ville passe så lenge, men det gjør det altså.

Gammel 07-05-12, 15:03   #36
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ja jeg merker nå at det både er trangt i setet, og at selene ikke er så lange. Det holder nok et halvår til...men ikke mer.

Gammel 07-05-12, 15:09   #37
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Er du sikker på at selene er plasser nederst på feste bak stolen?

Gammel 07-05-12, 15:23   #38
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jepp, helt sikker.

Gammel 07-05-12, 15:25   #39
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det ville jeg. Minstemor sitter enda bakovervendt i Brio Zento setet sitt hun, i pappans bil. -og i duologic i min (blir 5 i juni).

Vet ikke ei farta hvilken test du har sett på, men tror at zentoen ble testet forovervendt? Jeg ville aldri brukt et slikt sete forover, uansett.

Her står vel det: http://forbrukerportalen.no/produkter/10590/

http://www.tryggtrafikk.no/Test+av+b...b7C_wtDKZf.ips

Anbefaler dere å lese her: http://sikringavbarnibil.blogspot.co...st-i-test.html

Gammel 07-05-12, 15:25   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde Zento til eldste, og han satt i det til han var nesten 6 år, i en Toyota Yaris. Det største minuset er at øverste selehøyde er ganske lav, sammenlignet med f eks. Britax TWE.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.