|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
I mål
|
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Storebror har crocs som innsko på AKS, han ønsket seg det og det er vel garantert at noe annet ikke hadde blitt brukt. Jeg tror han overlever, han går ellers med gode sko. I barnehagen fikk han ikke ha crocs som innsko. Han brukte det da bare litt på stranda og sånt. Jeg ser ikke helt problemet med at et barn vil ha dem på hele tiden, det er jo bare å si nei. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Knerten har, etter ønske fra barnehagen, sandaler (med borrelåsbleier og hælkappe og tåkappe for den del) som tøfler. Barnrehaen har kalde gulv, og sier at de må ha tøfler. Dn dagen de var blitt med hjem og glemt der fikk jeg også høre at ungene skal gå med tøfler, da helst sandaler, pga sikkerhet, dersom bram alarmen går og de må gå ut...
|
|
|
#43 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Ipad, Malama? Sko med borrelåsbleier var ny for meg.
|
|
|
#44 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?
|
|
|
#45 |
|
Glad
|
Grunnen til at det er viktig med innesko er jo i tilfelle brann og at man da må gå ut i det man har på seg. Det er presisert i barnehagen vår, og de har brannøvelser innimellom. Sånn bortsett fra det så syns jeg også det hadde vært greit å gå uten sko, for makan til tåfislukt fra tærne til 3-åringen.
|
|
|
#46 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Forøvrig synes jeg ikke alle argumentene i den artikkelen holdt vann, og dessuten synes jeg at uttalelsene til de to ekspertene var en smule krisemaksimerende. Hvor mange er det som bruker kun Crocs?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?I vår barnehage anbefaler de å bruke "gymsokker" eller skinntøfler, nettopp pga. det Pøbelsara sier. Jeg synes det er veldig greit, og om ungene måtte evakueres pga. brann er det ikke om de hadde noe på føttene som ville bekymret meg mest.
|
|
|
|
#48 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Få slipt gulvet sånn at dere blir kvitt den blanke lakken, eller la ungen gå barbent |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nysgjerrig
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Vår barnehage har ingen regler om at barna må ha innesko. På brannøvelser tror jeg de hopper i støvlene eller liknende, men det bekymrer meg ikke om de går ut i sokkelesten midvinters den ene gangen det skjer. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Jeg stemmer forresten for Crocs til vesla, fakse, hvis du ikke har fått med deg det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nysgjerrig
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Hehe, jeg har skjønt det ja. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Min eldste har Crocs som innesko. Det har han hatt i flere år, men han bruker de sjelden utendørs eller hjemme. Var ikke klar over at det var så ille og er usikker på hva jeg skal tenke om artikkelen.
|
|
|
#53 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Her har alle tre brukt og bruker Crocks. Både de klassiske, og Crockling-modellen. Det går sikkert bra. (Både jeg og mannen har også slike. Han bruker dem når han pusser opp. Jeg veksler mellom Crocks og slippers inne) |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
iPad ja, skoene har borrelås. Det har også borrelåsbleiene, men de er det søstra som bruker. (tøybleier med borrelåslukking. Hun har også med knappelukking)
|
|
|
#55 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Vi har brukt sånne litt høye sklisokker med helt gummibelegg under foten, litt som gymsokker. Veldig bra frisksjon. har kjøpt på barnas hus, eller så kan man sikkert kjøpe vanlige gymsokker i sportsbutikk.
|
|
|
#56 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror det er ekstremt mange barn som kun går i crocs hele sommerhalvåret. Jeg syns jeg knapt ser barn i noe annet.
En hælkappe gjør at skoen gjør mer vondt å bli tråkket på av? Og det går ikke an å sitte på gulvet eller huk med den?
Sist redigert av Tallulah : 08-05-12 kl 11:05. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Crocs til barn - så ille som ryktet skal ha det til?Nå har jeg snakket med den barneortopeden i Norge som er best på barneføtter og h*n sier at friske barneføtter kan bruke hva som helst av sko som ikke er smertefulle.
|
|
|
#58 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Min voksenortopedvenninne sier det samme.
|
|
|
![]() |
|
|