|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en planlegger?
Da er jeg kjempeimpulsiv som laget en avtale i dag som ikke er før på MANDAG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er du en planlegger?Man har nok forskjellige definisjoner på det. Jeg synes det er impulsivt om f.eks Vimsen ringer å spør meg en dag, : "Vil du være med på shopping nå"! . Og jeg da sier "ja det passer, jeg er der om 10 minutt!". Planlegger man noen dager frem i tid er det ikke så impulsivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
Er enig i at det er impulsivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er du en planlegger?Ja du liker å ha avtaler i boks på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er du en planlegger?I min omgangskrets er det en selvfølge å avtale treff i forveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg er ikke en planlegger. Jeg tar ting på sparket. Det gjorde jeg før jeg fikk barn, og det gjør jeg nå med barn. Jeg plages ikke av det. Jeg føler alltid at når det inngås "løse avtaler" så er det likevel en klar intensjonsavtale. Det er sjelden noen bryter den, selv om opplegg eller endelig avtale ikke er spikret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg liker å planlegge
![]() |
#29 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg er definitivt en planlegger. Selv før jeg fikk barn foretrakk jeg å ha planer for hva jeg skulle gjøre. Jeg er ikke så veldig flink til å ta ting på impuls, kanskje fordi jeg ikke får tid til å glede meg til det og da har jeg også mindre glede av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg er en planlegger, men er åpen for impulsive forslag også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg kan være begge deler. Av og til er det befriende å kunne ta ting på sparket. Men som småbarnsmor med mann som ønsker å kunne være både planlagt og impulsiv, er det klart at det meste må planlegges. Og det er som oftest greit, for som Blå sier; da får en tid til å glede seg.
![]() |
![]() |
#32 |
X First Lady
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Leser
|
Jeg har alltid trodd at det var en slik pre- og post-barn greie, men nå har jeg møtt på noen impulsive foreldre også.
Nå vet ikke jeg hvor små barn du har. Når man har en baby og fullammer (som jeg gjorde) blir man veldig bundet, men nå er eldste jenta mi nesten 3 og det er ikke så lenge uforutsigbart lengre. Jeg synes også det er greit å sette forbehold når jeg avtaler noe. Feks si at mannen min må kanskje jobbe, og hvis det skjer må jeg avlyse.
![]() |
#34 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg er både og jeg! Planlegger litt innimellom og så kan jeg til tider være skikkelig impulsiv!!
![]() |
#35 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er du en planlegger?For meg virker det som om man disuterer to ulike ting; de som bryter avtaler og de som er impulsive. Selv om jeg ikke er en planlegger, og som gjerne kan si til venner at vi tar det som det kommer, så betyr det ikke at jeg ikke holder de avtaler som er inngått, ei heller de intensjonsavtaler som er inngått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Pauset
Det jeg mener da er de som ikke kan fastsette et tidspunkt før en time før. Og at det da i 50% av tilfellene ikke blir noe avtale. Det legger jeg i å "ta det som det kommer". Rett og slett å vente til å se om det passer der og da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Er du en planlegger?Det er nok ofte slik at de uten barn glemmer at vi med barn må ha beskjed litt på forhånd. Selv elsker jeg å være impulsiv, men det er nok litt vanskeligere nå enn for 3 år siden. Da tok jeg det meste på sparket, og glemte kanskje at de med barn måtte ha beskjed en god stund før |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Er du en planlegger?Jeg er en planlegger og er gift med en impulsiv en. Det er lettere frustrerende.
![]() |
|
|