Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vis meg din bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 22:17   #101
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Vis meg din bunad

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Helt utrolig at ingen har lagt inn min, siden halve Norge har den.

Jeg har blå Nordlandsbunad

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har den grønne, altså Nordlandsbunad.
Jeg har ikke den grufulle kysen, men jeg har cape til.

Jeg har også den grønne nordlandsbunaden, og synes den er fantastisk fin.
Men skulle jeg valgt i dag, ville jeg hatt Gudbrandsdals festdrakt tror jeg.
Har aldri brukt kysen jeg heller.

Gammel 07-05-12, 23:01   #102
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Finnmarksbunad med svart stakk. Jeg har ikke veske eller lue, men cape kjøpte jeg meg for et par år siden. Bunaden har jeg arvet etter mamma og tante. Søstra mi har maken; vi delte sånn at jeg har mammas liv og tantes stakk og hun omvendt.

Illustrasjonbilde

Gammel 07-05-12, 23:11   #103
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Blå romeriksbunad.

Gammel 07-05-12, 23:13   #104
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Like sant som at det snart er 17. mai, kommer bunadtråden opp. Jeg googlet etter bilde av min, og fikk opp fjorårets tråd

Jeg har denne, fra Åmli i Aust Agder. Jeg har grønt liv.

Jeg synes Åmlibunaden er utrolig vakker! Du er heldig!!

Anne C: Din var også veldig, vedig fin ja!

Jeg har kystdrakt som ikke blir brukt. Den henger der i skapet og er en uforandret konfirmasjonsstr. 32, i tillegg føler jeg meg som en kjerring i den
Så nå samler jeg (og har gjort det i noen år) til Nordmørsbunad. Den er vist flere ganger i tråden her, men jeg skal ha denne vesten:

I tillegg ønsker jeg meg koneskaut og hvitt forkle.

Gammel 07-05-12, 23:18   #105
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, din beltestakk er utrolig flott, AnneC!!

Åmli er også veldig veldig fin forøvrig, så fin at jeg skulle ønske jeg bodde i Aust-Agder ...

Gammel 07-05-12, 23:37   #106
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den samme som Tjorven. Den er arvet av svigermor.:-)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har østfoldbunad i grønt (det er ikke meg på bildet).

Datteren min har den svarte 32- modellen, Vestfoldbunaden. Jeg er fra Vestfold, så hun ønskes seg den. Pappa er fra Østfold, så vi følger jo tradisjonene i alle fall. ;-)

Gammel 08-05-12, 11:39   #107
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har tradisjonell rogalandsbunad (Husfliden utgave). Jeg er født og oppvokst i Rogaland derfor ble det naturlig for meg å velge den lokale bunaden.

Gammel 08-05-12, 11:52   #108
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Graffer. Den er arvet etter mamma da hun kjøpte seg ny Østfoldbunad. Jeg ville ikke ha bunad til konfirmasjon da jeg på den tiden var særdeles bestemt på at bunad var noe av det teiteste som fantes.

Gammel 08-05-12, 12:01   #109
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Folldalsdrakt. (ikke meg eller barna mine, funnet på nettet)

Eldste mi ønsker seg Lundebydrakta til konfirmasjon om to år, så den holder jeg på å brodere (over halvveis )

Gammel 08-05-12, 12:32   #110
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har Vestfoldbunad (ikke meg på bildet)

Gammel 08-05-12, 13:51   #111
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg har denne! Grafferdrakt fra Gudrandsdalen, arvet etetr min mormor som sydde den selv når hun var ungjente. Har ikke brukt den på lenge, siden jeg enten har vært gravid, "etter"-gravid eller ammet. Får den ikke på meg nå heller tor jeg, men håper på å få den på til junior konfirmeres i september... (det er ikke meg på bildet).

Sist redigert av Annki : 08-05-12 kl 14:02.
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:08   #112
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Fantastisk, M ...så koselig, et godt minne - og en vakker, vakker bunad!!

Takk. Et fantastisk minne er det virkelig. Hun var alltid så vakker i den.

Håper bare den passer meg da..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:09   #113
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har Graffer. Den er arvet etter mamma da hun kjøpte seg ny Østfoldbunad. Jeg ville ikke ha bunad til konfirmasjon da jeg på den tiden var særdeles bestemt på at bunad var noe av det teiteste som fantes.

Samme her.. Har angret veldig på det.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:28   #114
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har Røykendrakt. (ikke meg på bildet)

Gammel 08-05-12, 14:38   #115
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde denne, men den har krympet og blitt gitt videre til neste generasjon:

Jeg skal ha meg ny, og da tror jeg det blir en slik en (dog uten den dumme kysa):

Gammel 08-05-12, 14:44   #116
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så masse fine bunader! - Jeg har ingen bunader som er kjempepene jeg kan ha (bare trønderbunad) med mindre jeg ser på gamle bunader som igjen er blitt tatt frem i lyset. Da er det noen.

Gammel 08-05-12, 14:54   #117
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg hadde denne, men den har krympet og blitt gitt videre til neste generasjon:

Jeg ønsker meg litt den....

Gammel 08-05-12, 15:00   #118
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er så masse fine bunader! - Jeg har ingen bunader som er kjempepene jeg kan ha (bare trønderbunad) med mindre jeg ser på gamle bunader som igjen er blitt tatt frem i lyset. Da er det noen.

Jeg synes trønderbunaden er superfin og synes du er heldig som kan ha den.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:15   #119
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg har Vest-Telemarkbunad og men bærer den ikke helt som henne på bildet, men hun har ihvertfall ikke forklebåndene hengende ned på midten.
Min bunad knyttes på siden og har ikke beltespenne, den er 100 år gammel, og hun som sydde den døde som ung av tæring, derfor er den litt ekstra spesiell for meg.
Jeg har hvite broderier på skjorta, forresten. Bunaden ble brodert av min tante som også er min gudmor. Har annen skjorte enn den på bilde da. Min er hvit med hvitt hullbroderi.

Denne har jeg også. Tror jammen det er samme broderi og farger også.. Ble fortalt den gang min bunad var under planlegging/innkjøp at dette mønteret (med blått innslag) kom fra Morgedal. Før i tiden kunne man se på farge og broderi hvor folk var fra. (jeg er ikke fra eller bor i Morgedal.)

Sist redigert av Anita72 : 08-05-12 kl 15:28. Årsak: tilleggsopplysning
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 15:16   #120
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ha bunad. NÅ!!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.