Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Kan du bruke disse ordene? Pragmatisk og eklektisk

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 16:04   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du bruke disse ordene? Pragmatisk og eklektisk

Pragmatisk er eit ord eg gjerne bruker, og særleg når eg er frustrert over at andre er for prinsippfaste; "ein må jo vere litt pragmatisk også".

Eklektisk (dusteiPaden foreslo elektrisk tre gonger før eg klarte skrive det!) har eg brukt ein gong, i metodekapittelet på masteroppgåva mi; "Eg vil bruke desse tre teoretikarane, og eg vil ha ei eklektisk tilnærming til teoriane deira".

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:13   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Pragmatisk er eit ord eg gjerne bruker, og særleg når eg er frustrert over at andre er for prinsippfaste; "ein må jo vere litt pragmatisk også".

Eklektisk (dusteiPaden foreslo elektrisk tre gonger før eg klarte skrive det!) har eg brukt ein gong, i metodekapittelet på masteroppgåva mi; "Eg vil bruke desse tre teoretikarane, og eg vil ha ei eklektisk tilnærming til teoriane deira".

Har lest akkurat det noen ganger, ja.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:26   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Har lest akkurat det noen ganger, ja.

Det var veilederen min som sa eg kunne skrive det...

Det høyrest ut som du les hakket meir interessante tekstar enn eg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 00:03   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det var veilederen min som sa eg kunne skrive det...

Det høyrest ut som du les hakket meir interessante tekstar enn eg.

Ja, det går da fint an å skrive det, men jeg må innrømme at jeg av og til flirer litt når jeg leser det, et finere ord for "nå kommer det noen rotete tanker som jeg har hentet herfra og derfra".

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.