|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?
Ja, og da synes jeg jo det er litt dumt at man lar være bare pga. navnet, når de faktisk har bra sko og.
![]() |
#22 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men å ikke handle i en butikk på grunn av navnet har aldri falt meg inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Men det er vel ingen som sier at de ikke handler i noen butikker fordi de er snobbete? Man "skylder" jo på dårlig kvalitet og usikkerhet rundt varighet. Poenget er vel at andre kan se på det som snobbete. Jeg kjøper for eksempel stort sett ecco eller Viking som vintersko til junior og dress fra PoP/Troll. Kanskje hadde han vært varm og komfortabel nok om jeg kjøpte det på Europris, men jeg har ikke testet det ut. Jeg kaller ikke meg selv snobbete av den grunn, men kanskje andre vil si det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg forstår at det er snobberi du snakker om, og jeg er virkelig ikke i kategorien som skjuler handleposer dersom jeg har handlet på "feil" sted altså. Ikke nødvendig heller, jeg bruker tøyposer uansett hvor jeg handler jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Det er sikkert ingen her inne som lar være å handle i "slike" butikker av snobberi, men det er definitivt mange som tenker slik.
![]() |
#26 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Neh, jeg handler ikke på Økonomisko p.g.a. navnet. Heller fordi jeg synes utvalget det er litt "tantete", og ikke den type sko jeg liker. Når sant skal sies liker jeg best alt for høye heler, men det er en annen sak.
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg omgås trolig ikke samme slags folk som deg, Dixie, for jeg kjenner ingen som ikke vil bli sett med Rema- eller H&M-poser, hvis de faktisk har handlet i butikken. Er det virkelig så vanlig altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg omgås dem heldigvis ikke heller. Vet ikke om det er vanlig, men jeg tror nok ikke det er så få. Mange snobber der ute.
![]() |
#29 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Vi handler ekstrasko til barna på Økonomisko, eller hvis de trenger nytt pår på slutten av sesongen. I tillegg får de et dyrt par per sesong fra annen butikk, (årets sko til lille kostet 700 kr og det synes jeg er mer enn nok med ett par, er begrenset med utvalg i str 21-22 som hun klarer å ta på selv) Er ikke veldig imponert over kvaliteten til Økonomisko som skal brukes hard, må jeg si. Til meg selv har jeg dog et par gummistøvler som har holdt seg kjempebra.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette synes jeg er veldig rart og kjenner ingen jeg heller. Jeg er jo heller kjempefornøyd når jeg gjør et godt kjøp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg handler sjelden på økonomisko, men ikke pga navnet. Det er sjelden de har noe jeg har lyst på, og dessuten er det jo ikke så billig, syns jeg. :gnien: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg går inn på Europris så sjelden som jeg kan fordi jeg syns det lukter så forferdelig i de butikkene - er det en grei grunn? Sko, jeg liker ikke så godt sko fra Økonomisko, de er ofte vonde å gå med og har dårlig kvalitet. Klær, handler stort sett det meste av klær på billige kjedebutikker, både til meg selv, og spesielt til barna. Jeg supplerer med plagg av høyere kvalitet og pris, men har mange billige klær fra de store kjedene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg handler ikke på Økonomisko og nesten aldri på Din Sko fordi jeg foretrekker skinnsko. De er mindre klamme, og holdbarheten er bedre. Jeg kan nok kjøpe finsko på slike steder, men ikke brukssko, for der setter jeg komfort og kvalitet høyt. Men jeg shopper ikke i store mengder, og foretrekker å ha utvalgte ting av god kvalitet, og da imponerer ikke alltid kjedene selv om det finnes unntak.
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg har et x-familiemedlem som aldri handler på billigbutikker. Og barna til denne personen får aldri lov til å iføre seg klær som ikke er Jean Paul eller Gant.
![]() |
#35 |
Fortynnet
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg har bare kjøpt ett par sko på Økonomisko, det var barnesandaler som vi trengte i full fart en gang. De fremsto ganske fine ved første øyekast, men var utrolig dårlige, flate og kjipe i sålen, og vi måtte kjøpe noen andre rett etterpå. Derfor har jeg ikke handlet mer på den butikken, selv om jeg er fullt klar over at de sannsynligvis har noe som er bedre enn de sandalene der. Dessuten er de så ofte salg i andre skobutikker, at det går fint an å finne bedre sko til omtrent samme pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Nymotens gammeldags
Den opplevelsen hadde jeg også, men med lys fra IKEA. Det stinket tiss rundt spisebordet (lysene var ikke tent), og jeg skjønte i mange uker ikke hvor lukten kom fra. Grøss.
![]() |
#37 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Eg er også av typen som er fornøgd med å gjere eit godt kjøp. Eg går gjerne innom Europris eller Nille for å kjøpe stearinlys og er strålande fornøgd fordi eg fann kost og feiebrett til 79,90 i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg har handlet gummistøvler, tøfler og pensko som trolig ville bli brukt lite på Økonomisko. Jeg skjønner ikke logikken i at navnet skal signalisere at det ikke er kvalitetssko.
![]() |
#39 |
Off the map.
|
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Det var jo min kommentar dette. Det var ment som en slags drodling på hvorfor jeg ikke handler der.
![]() |
#40 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: La være å handle i butikk på grunn av navnet?Jeg visste ikke at de hadde så mye ikke-skinnsko på Økonomisko, da vet jeg hvor jeg skal handle neste gang.
![]() |
|
|