|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Privatskoler i OsloEr det noen som kan hjelpe meg å finne/lage en liste over privatskoler i Oslo og hvor disse er lokalisert. Steinerskolen er ikke av interesse.
![]() |
![]() |
#3 |
Audacious
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg har selvfølgelig sett på Nyskolen (som jo er akkurat passe hippie etter min smak...). Det jeg har hørt fra lærere som har undervist barn som kommer fra Nyskolen er at barna må være veldig læreivrige selv hvis de skal få "nok" ut av det.
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg kjenner hun som har gått i bresjen for å få etablert Montesorriskole i øst. Hun har en sønn som jeg tror er like gammel som din, Tjorven. Antar hun har tenkt ham inn der. Hvis du er interessert i kontaktformidling, kan jeg få til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Privatskoler i Oslo
Hva innebærer "hippie"? Skolen er jo i vårt nærområde, men denne gutten ønsker IKKE å danse bokstaver og spille instrumenter. Han vil lese, regne og få nerde i fred.
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloMontessoriskolen Lyse
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tar gjerne imot kontaktinformasjon. Nydalen er egentlig ganske langt unna (og slett ikke østkanten
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
Læreivrighet er virkelig ikke et problem. For å si det mildt.
![]() |
![]() |
#9 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloDet ligger en Montessori barneskole ved Lysejordet (nedenfor Røa). Ungdomsskolen ligger vel i eller i nærheten av Holmenkollåsen, har jeg hørt.
![]() |
#10 |
I mål
|
Enig i begge deler, men det ble trukket fram som et alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Finnes det en engelsk skole?
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloDu trenger ikke være katolikk på St. Sunniva. Det er heller ikke bare-bare å konvertere. Søknadsfristen var før jul, men om du ringer dem kan du sjekke om de tar i mot sene søknader.
![]() |
#14 |
Dragedytteren
|
Jeg blandet litt - den tyske ligger på Majorstua, den engelske (Oslo International School) ligger på Bekkestua. Ikke i Oslo i det hele tatt, altså, til tross for navnet.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi er ute i goooood tid. Snuppa skal fortsette på den skolen hun går på. Hun er altfor sosialt anlagt til å ikke gå på skole med venner i nærområdet.
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg ble fortalt i dag at Nyskolen skal flytte. Jeg klarer ikke å huske hvor, men hvis det er av interesse så kan jeg sjekke i helgen.
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg kjenner flere som har god erfaring med St Sunniva og med den internasjonale skolen, men sistnevnte ligger vel i helt feil ende av byen for dere.
![]() |
#20 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg skulle inn og nevne den internasjonale skolen, hvis du virkelig er keen på tilrettelegging. De er fantastiske på det (siden de får elever inn og ut i alle aldre og ferdigheter), har meget høyt faglig nivå og er absolutt et godt alternativ for spesielt flinke barn. Det koster litt da, men det blir jo en prioriteringssak. (Rundt 300.000 i året mener jeg det var sist jeg sjekket.)
![]() |
![]() |
|
|