|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hva er best av topplokk og glidelås? | |||
| Topplokk + snøring |
|
52 | 53,61% |
| Glidelås |
|
38 | 39,18% |
| Jeg har et mye bedre alternativ, men det er hemmelig |
|
5 | 5,15% |
| Whatever/har ikke barn i rett alder, men vil gjerne mene noe/annet |
|
2 | 2,06% |
| Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Skolesekker - glidelås eller topplokk?Jeg har en interessant diskusjon om hva som er mest praktisk av glidelås- og topplokkåpning på skolesekker for små skolebarn, og den må jo flere få glede av.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Jeg tenker det samme, samt at det er atskillig lettere å finne de små skattene på bunnen. Og teoretisk å få bøkene oppi, men empirien tilsier ikke at det nødvendigvis er riktig, når jeg ser på Sneipens garderobeplass.
|
|
|
#4 |
|
villende
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Snupp ruser stadig vekk av gårde med sekken på halv tolv. Jeg tror ikke bare glidelås hadde fungert på ham, og skolen anbefaler dessuten at sekken har lokk. Jeg antar at de har en del erfaring på hva som er lurt og ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Glidelås. Topplokk med klips er knotete og "i veien".
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Storebror hadde først sekk med lokk, nå har han med glidelås. Det vi erfarte var at sekken ikke ble skikkelig lukket da den hadde lokk, han gadd ikke dra sammen med snora og lokket ble bare slengt over. Dermed var det ganske stor fare for at ting ramlet ut, selv om sekken tilsynelatende så ut som den var lukket. Med en gang vi gikk over til sekk med glidelås (i tredjeklasse) begynte storebror å lukke sekken helt igjen, og vi har ikke hatt en eneste dag han har kommet ramlende inn døra med åpen sekk.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Det er helt likt! Dette er en thriller!
|
|
|
#11 |
|
Hertuginne
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?
Det er ikke et problem vi har opplevd så mye, Bergans sine sekker har gode regntrekk integrert og storebror er forbausende flink til å ta det på. Dessuten har vi kort skolevei, så det skulle bøtte alvorlig ned før det ble søkkvått inne i sekken.
|
|
|
#12 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Glidelås. Berganssekk med regntrekk til søkkvåte dager i bergen. Regntrekket henger fast i borrelås, og forsvinner ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har samme erfaring med storesøster og storebror. Bergans sine med glidelås kom da storesøster trengte ny og null problem etterpå. Og regntrekket er supert her på o du regnfulle Vestland. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Nei, men jeg tenkte tanken på om jeg skulle gjøre det, bare på gøy.
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Det er regntrekk med borrelås på topplokkversjonen også, til info. Den ligger i, eh, topplokket.
|
|
|
#18 |
|
Hertuginne
|
Den ligger i bunnen. Og har borrelåser som fester i stroppene og strikk rundt, sånn at den sitter godt.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Topplokk og snøring. Jeg har selv en berganssekk med glidelås, og om man løfter den uten å ha lukket glidelåsen og bøkene lener seg mot fronten ramler alt ut. Hiawata har topplokk og snøring, og den er såpass dyp at ingenting ramler ut til tross for verken snurping eller lokklukking.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Enig. Og de sekkene med lokk har som regel snorstramming også, og jeg ser stadig barn med sekken ustrammet. Da henger den med tyngden ut fra ryggen og ser lite ergonomisk ut. Podens Bergans med glidelåsåpning har holdt tett, og det er ikke alltid han har hatt på regntrekket. F eks. om det har begynt å regne mens han er på vei hjem.
|
|
![]() |
|
|