Sv: Ungdomsskolelærere sier "Nei til kyssing og sexy klær"
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Det var faktisk en liten gjeng som drev å solgte sex til andre elever i storefri da jeg gikk på ungdomsskolen også. For ikke å snakke historien min mann forteller, om trafikken til en enslig mann i nabolaget der jentene kunne levere tjenester og få penger, godteri og Levisbukser tilbake. Dette visste "alle". Forskjellen var vel mer at den gangen ble slike ting tiet ihjel og ikke tatt opp - nå blir det førstesidestoff i tabloidene. Ikke at det er greit, men det er ikke nytt og det er ikke internettet sin skyld.
Når du sier det, så var det selvsagt slike greier når jeg vokste opp også. Men det var jo ikke meg, og det dreide seg alltid om helt andre. Men vi hørte og visste jo om som du nevner.
Jeg får bare håpe jeg ikke er mor til en av dem som faktisk kaster seg ut i slikt. Jeg er ikke redd fordi det er nytt, jeg er redd fordi jeg nå har noe å være redd for. Og fordi presse, snakk og annet får det til å høres ut som et kjempeproblem, der alle blir rammet. Egentlig ble jeg lettet av innlegget ditt Kasia, for jeg vil jo tro vi her hjemme til en viss grad klarer å gi barna våre den ballasten de trenger. Til en viss grad ja.
|