|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Er du redd for å kjøre i tunneler? | |||
| Jeg er kvinne og er aldri redd |
|
110 | 68,75% |
| Jeg er kvinne og er alltid redd |
|
3 | 1,88% |
| Jeg er kvinne og noen ganger redd |
|
40 | 25,00% |
| Jeg er mann og er aldri redd |
|
5 | 3,13% |
| Jeg er mann og er alltid redd |
|
1 | 0,63% |
| Jeg er mann og noen ganger redd |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,63% |
| Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?
Det med dugg er noe herk, og vi trøndere vet jo at tunnelene mellom byen og Stjørdal er ille på dette. Når det er vær og forhold som tilsier at det er fare for dugg, så setter jeg på vindusviskere og vifta i bilen, før jeg kjører inn i tunnelen. Da slipper man å plutselig ikke ha sikt ut vinduene.
|
|
|
#62 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
For min del er det ikke noe jeg velger - det bare skjer. Jeg blir anspent og engstelig og plutselig ligger jeg i 70 i stedet for 80.
|
|
|
#64 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg oppdaget at jeg hadde tunnelangst da jeg begynte å kjøre bil selv. Jeg er aldri redd når andre kjører, så det var en veldig rar følelse. Det er heller ikke tradisjonell redsel, men angst. Redsel forbinder jeg med noe konkret, angst er diffust.
Denne tunnelen liker ikke jeg heller. Jeg har kommet frem til at det henger sammen med lyset i denne tunnelen, det er spacet ut feil, slik at man får en strobeeffekt når man kjører som er veldig ubehagelig.
Jeg bremser ikke ned med vilje, men siden noen tunneler gir meg følelsen av å ikke ha kontroll og oversikt så skjer det av seg selv. Jeg prøver å holde fartsgrensen, og jeg tvinger meg selv til å kjøre tunneler. Det er jo eneste måten å få bukt med angsten på.
|
|
|
#65 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har bare øvelseskjørt gjennom tunneler (har ikke lappen enda), og det er greit nok. Men denne novella tenker jeg på hver eneste gang jeg ser en tunnel.
|
|
|
#66 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg føler jeg har bedre kontroll. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Jepp. Har lært meg det jeg også. Helltunnelen er ofte ille.
|
|
|
#69 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg blir av og til redd, for det føles så "hypnotiserende" med lysene i takene + lysene fra møtende biler som svirrer forbi i jevn hastighet. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Multitaskingmaniac
|
Samme her.
|
|
|
#71 |
|
Passiv
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Det er en rømningsvei i Oslofjordtunnelen, i tilfelle det er greit å vite. Litt før midtveis på Drøbaksiden. |
|
|
|
#72 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg stemte redd noen ganger. Jeg er vel ikke direkte redd, men synes det kan være veldig ubehagelig lys i enkelte av tunellene. Når jeg en sjelden gang kjører til hovedstaden er jeg ekstra svett, for det er merkbart på kjøremønsteret til enkelte at de i allefall ikke er bekymret for tuneller. Jeg kjører helst ikke forbi i tuneller.
|
|
|
#73 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Ikke akkurat redd, vil jeg si.
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Hadde tunnelskrekk som barn. Gjett om jeg var moro å ha med på ferie og feriene våre var bilferier i Norge. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er ikke redd, men jeg liker det ikke. Første gangen jeg kjørte alene i en ganske lang tunnel holdt jeg på å hetta. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Nei, det er jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har litt trøbbel med tunneler, men det har bedret seg de siste årene. Jeg øvelseskjørte i tunnel for første gang dagen etter en venn hadde kollidert i samme tunnell og skadet seg hardt, jeg vet ikke om det er det som har sittet i.
|
|
|
#79 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har en periode hatt en viss grad av tunnelskrekk og synest det var slitsomt å kjøre gjennom de. Men det hadde nok også sammenheng med at jeg kjørte til dels lite bil i mange år. Går heldigvis mye bedre nå når vi har bil og jeg kjører hver dag og også en del ferier. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Øyboer
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Oppvokst i Bergen så enser jeg de ikke engang. Kommer ingen vei uten å kjøre igjennom tuneller. |
|
|
|
![]() |
|
|