|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Privatskoler i Oslo
Det er veldig stor forskjell på unger. Knerten leser ganske greit også. Han leser Donald Junior på egenhånd nå blant annet. Men det er altså i matte at han virker ganske unik (ikke helt unik; faren hans var visst kliss lik i følge svigers).
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJa,men det må være lov å være stolt over ting de er flinke på! Jeg hadde nok blitt veldig fasinert om junior hadde vært såpass flink med tall. Og litt redd fordi at jeg sikkert ikke hadde klart å følge han så veldig mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
WF: Sausnebbet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ej ikke møjkets heije
|
Men saken er at Knerten slett ikke skiller seg ut ellers. Barnehagen sier at han oppfører seg som en helt vanlig 4-åring som kan lese og er sjeldent flink i matte.
![]() |
![]() |
#65 |
Off the map.
|
Dette tror jeg går for de aller fleste 'lykkelige barn' altså.
![]() |
#66 |
kamerat
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloEnig med mkj.
![]() |
#67 |
Off the map.
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloOg for å legge til - jeg er ikke et sekund i tvil om at begge dine unger sorterer under disse 2-5% - sansynligvis i øverste sjiktet. (eplet faller ikke langt fra stammen osv)
![]() |
#68 |
WF: Sausnebbet
|
Men mine skilte seg heller ikke ut i barnehagen. Der fungerte de helt fint, og javisst, de kunne lese og regne og slikt, men ellers lekte de med de andre, og hørte til blant gutta. -Det samme med minsten nå. Han er veldig smart og tidlig utviklet faglig, lhar en enorm læreiver, leser, skriver, og er uvanlig flink i matte, men er en helt vanlig 5-åring som digger Cars og fotball, leker og krangler og tøyser og tuller på lik linje med de andre barnehagebarna. Problemene for vår del kom når de skulle over i en skole som var "for trang" for dem. Alle skulle gjøre det samme, og de som ikke innordnet seg og danset i takt, raskt ble definert som et problem. Sist redigert av Kaija : 11-05-12 kl 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg synes det er trist at Snuppa får bruke evnene sine i så liten grad på skolen. Jeg gir blaffen i hvilket i hvilken prosentandel hun befinner seg. Og nå ser det ut til at Knerten treffes av problemstillingen i enda større grad.
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privatskoler i OsloTjorven, jeg tror du gjør lurt i å tenke som du gjør, sjekke ut alternativer for ham.
![]() |
#71 |
Off the map.
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloVi hadde nok også valgt montessorri om det hadde vært en i nærheten.
![]() |
#72 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privatskoler i OsloNå har jeg ikke erfaring fra Oslo, men er veldig fornøyd med den internasjonale skolen er i byen. Alt blir tilrettelagt og alle jobber med ting som er på sitt nivå. Lillesøster har feks kommet langt uti andreklasse matematikkbøkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Privatskoler i OsloJeg ville ikke vurdert en skole hvor barnet mitt risikerer å miste plassen underveis, det er vel ikke akkurat noen hyggelig følelse for henne.
![]() |
#74 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privatskoler i OsloRessurssterke folks barn burde vært lovpålagt å tilbringe skoleårene i sin offentlige nærskole. Privatskoler med motiverte, engasjerte og modne lærere burde forbeholdes de som trenger ekstra oppfølging og finansieres over skatteseddelen.
![]() |
#75 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
#76 |
maler
|
Siden jeg vet hvilken skole det er snakk om svarer jeg; Første klasse på denne skolen er definert som barnehage. Ungene er like store som i barnehagen, den finansieres som barnehage, men har innhold mer som skole. Så begynner de i det som virkelig er 1. klasse, men da med litt høyere nivå enn på vanlig norsk skole. Det blir som om man går i steinerbarnehage og søker videre på steinerskole.
![]() |
#77 |
ihuga feminist
Jeg er på et vis litt enig med deg her, Brutus (
![]() |
#78 |
ihuga feminist
Det blir jo litt annerledes, men egentlig ikke så mye. Betyr det du skriver at et barn risikerer å først måtte gå i barnehage noen år, så bli flyttet til liksom-førsteklasse for ett år, og deretter risikerer å måtte begynne i første klasse et annet sted? For i tilfelle så er det fremdeles snakk om litt for mange omveltninger på ganske kort tid.
![]() |
#79 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeg antar at jeg vet hvilken skole det er snakk om. Er det 1.klassen du snakker om som kalles "Reception Class"?
![]() |
#80 |
maler
|
Det er snakk om at man kan velge å begynne her etter å ha gått i barnehage et annet sted for så å måtte begynne på nærskolen som 6-åring ja. Jeg tror dette er et nytt problem, da vi styret med dette for noen år siden var det ikke noe tema at man ikke fikk plass videre, det var i grunnen helt greit med plasser. Men jeg tror interessen har tatt seg opp for denne og tilsvarende skoler.
![]() |
|
|