Sv: Statskirken opphører i dag
Har jeg, som medlem av statskirken blitt spurt om det her? Jeg er ikke udelt positiv....jeg er døpt, og konfirmert, og anser meg som et medlem av statskirken...( Hvilende medlem, er det det man heter da). Jeg har ingen planer om å melde meg inn i noen andre kirkesamfunn og bli pålagt kakebaking, og salmesynging og hva de nå måtte finne på, uten om når det passer meg og min tro. For meg har statskirken vært en utmerket ordning. Skal kirken nå bli tilgjengelig kun for medlemmer som om mulig man finner som riktige kristne, med riktig tro og så skal alle de andre ikke fullt så rett-troende bli stående utenfor....
Jeg bare filosoferer litt rundt egne tanker.
Undres også på om staten nå fraskriver seg ansvar for vedlikehold av alle våre praktfulle kirkebygg og om det blir slik at det må arrangeres basarer og andre innsamlingsformer til ytre og indre vedlikehold, maling, reparasjon av tårnet, nye kirkebenker osv osv.
Jeg har egentlig hatt det helt greit sånn som det har vært. Og hva nå da, når krf endelig har sagt ja til homofile ekteskap....vil det ha noen betydning som helst lenger..... For hvem vil vel gifte seg i en kirke man ikke er medlem av enten man er homofil eller heterofil.....
|