Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan unngå at kake faller sammen etter steking?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 11:05   #21
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan unngå at kake faller sammen etter steking?

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Det går ikke å "riste" i formen heller? *stressa av denne nye informasjonen*

Gammel 19-05-08, 11:06   #22
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Ler du av meg, eller med meg nå? :frustrert:

Gammel 19-05-08, 11:54   #23
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Tusen takk for ideer .
Noterer ned både at det hverfall ikke skal være for lite mel, og at det er nøye at kaken er ferdigstekt. Jeg har bare tatt ut når tiden har vært ferdig, uten å stikke. Enda en bra ide

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 12:52   #24
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For dere som ikke tør bruke bakepinne, så kan man trykke ned forsiktig på kakeoverflaten. Springer den tilbake, er kaken ferdig. Nå lager jeg sjeldent sukkerbunn, men jeg har ennå ikke møtt en kake som ikke må stekes betydelig lenger enn det som står i oppskriften.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:32   #25
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den begynner også å slippe kantene når den er ferdig.

Gammel 19-05-08, 13:42   #26
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

:noterer:
-Slipper kanter
-Trykke forsiktig (helst uten å gå på gulvet)

Gammel 19-05-08, 14:24   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ariel. Slipp formen i gulvet. Enkelt og greit!! Fungerer som bare det!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 15:06   #28
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Men da faller jo hele driten ned... Eller, det var kanskje poenget det?

Gammel 19-05-08, 15:23   #29
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da faller jo hele driten ned... Eller, det var kanskje poenget det?

Kaken vil jo synke sammen like mye, forskjellen er at den da synker jevnt sammen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:16   #30
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Aha. Kanskje jeg skal prøve det neste gang da?

Gammel 23-05-08, 12:57   #31
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aha. Kanskje jeg skal prøve det neste gang da?

Bare pass på at formen ikke snur seg i luften. :erfart:

Gammel 23-05-08, 15:25   #32
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Tips for sukkerbrød uten søkk: bytt ut 40% av melet med potetmel. (Jeg har ikke testet det på andre kaker.)

Gammel 16-05-12, 12:42   #33
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ariel. Slipp formen i gulvet. Enkelt og greit!! Fungerer som bare det!

Så sant det ikke er brownie eller fondant.....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 12:43   #34
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Skit, nå glemte jeg at jeg googlet og fant en gammel tråd :-S

Gammel 16-05-12, 13:12   #35
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Skit, nå glemte jeg at jeg googlet og fant en gammel tråd :-S

Og eg var på vei til å svare med iver og lyst, for eg har endelig funne løysinga!

Gammel 16-05-12, 13:43   #36
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Og eg var på vei til å svare med iver og lyst, for eg har endelig funne løysinga!

Jammen da må du jo dele For nå står et stk sukkerbrød i ovnen, i langpanne og jeg skal lage verdens deiligste marsipankake... Og har absolutt ikke "råd" til at den faller sammen, for jeg synes det var litt lite røre til formen...

Gammel 16-05-12, 13:49   #37
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg pleier alltid å snu formen opp ned på rist med en gang jeg tar den ut av ovnen, og lar den stå der til den blir kald, det er alltid suksess og kaka blir høy og fin og kan lett deles i tre deler!

Jeg bruker oppskrift uten potetmel da, mulig den blir for "tung" dersom det er brukt potetmel i røren?

Gammel 16-05-12, 14:20   #38
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Det falt ikke sammen Men ble litt det skjeve tårn i Piza, men det skjuler jeg med krem og marsipanlokk tenker jeg...kan skjære litt av den også. Jeg vendte melet inni røren med slikkepott, etter å ha pisket eggedosis i et kvarter og så stekte til jeg kjente på kaken med fingeren at den var fast...Alltid litt skrekk for tørre kaker og steker gjerne litt kortere enn lengre, men skal prøve annerledes nå.
Vaniljekake i ovnen for øyeblikket, ha is i magen og steke LITT lenger den også, for den kan ikke bli rå....

Gammel 16-05-12, 14:24   #39
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg steker alltid sukkerbrød lenge, for jeg tenker at den skal jo uansett dynkes og da gjør det ikke noe om den blir litt tørr.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 01:52   #40
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Jammen da må du jo dele For nå står et stk sukkerbrød i ovnen, i langpanne og jeg skal lage verdens deiligste marsipankake... Og har absolutt ikke "råd" til at den faller sammen, for jeg synes det var litt lite røre til formen...

Nederst i ovnen. Alltid. Øk steiketid, senk varmen litt. Når tida er ute, "rist" forsiktig på toppen. Om det ikkje bevege seg, ferdig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.