Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stølebelte

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 12:27   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stølebelte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er utrolig merkelig å bruke titusenvis av kroner på et tradisjonsplagg, og så gi beng i tradisjonene. Hvorfor kjøper man ikke bare en festdrakt eller en vanlig kjole da? Hele poenget med bunaden er jo historiene og tradisjonene rundt dem?

Jeg har en sølje som ikke hører til, men som jeg bærer med stolthet fordi den er etter min farmor (som jeg er oppkalt etter), høytidelig overalt av min kjære og rare tante, noe som gjør meg rørt bare å tenke på, siden den var mammaen hennes sin, som hun mistet som liten jente. Men arvede søljer er jo en sterkere tradisjon enn den tradisjonen for akkurat den og den søljen. Min datter bruker da min gamle sølje i halsen til sin sunnmørsbunad, selv om den ikke passer til hennes, men den er arvet, og da er det greit.

Andre har et arvet liv sammen med en annen arvet stakk, noe jeg også syns er i tråd med tradisjonen, om det er gjort med en viss kunnskap.

Men å bare velge et konebelte fordi "SEEEE! Shiny! Jeg syns den blankeste er penest!", det syns jeg er litt fjollete.

Hvorfor syns du det er annerledes å bære en sølje som ikke hører til enn å bære et belte som hører til men som du egentlig er for "ung" til?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.