|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Tromler alt av hvedagsklær, håndklær, undertøy og sengetøy.
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Normalt sett bare håndklær og sengetøy, og noe barnetøy.
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Hva slags egenskaper bør en tørketrommel ha for at jeg skal kunne bruke den til mest mulig av tøyet vårt? Dere som tromler nær sagt alt uten at tøyet endrer fasong og egenskaper, hva slags program tromler dere på?
|
|
|
#46 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Elektronisk trommel som stopper når tøyet er tørt, altså ikke tidsstyrt. Som regel bruker jeg innstillingen skaptørt eller ekstra skaptørt så de kan brettes med en gang. Hvis jeg skal tromle noe mer forsiktig bruker jeg innstillinger for det, husker ikke hva de heter. Da henger jeg det opp en liten stund etter tromlingen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Vi har en ny Miele tørketrommel og jeg tromler alt som tromles kan. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Og jeg er lat ja, kan ikke fordra å henge opp klær eller å ta ned opphengte klær. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?
Dette er den egentlige grunnen for mitt valg om å tørke "alt" i trommel, mens den offisielle grunnen er at tøyet jo blir mye mykere og deiligere i trommel. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jg ksn ikke fordra å brette klær, og det slipper jeg ikke unna uansett, og det er kjipere å brette fra trommel enn fra stativ. På stativet kan det i praksis henge en god del til det tas i bruk, men trommelen må stadig tømmes, og ingen finner noe dersom alt bare legges i n haug, har jeg erfart... Henge opp sparer meg sånnsett for noe bretting og sånn...
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er jeg og, lat og synes tøyet blir mykere i trommel
|
|
|
#52 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Det vi tørker i tørketrommelen er lite klær egentlig. Det går i håndkler, sengetøy, truser og arbeidsklærne til mannen som vi tørker der. Alt annet henger jeg opp på tørkestativ. Jeg vil at klærne skal holde seg pene så lenge som mulig. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg tromler så godt som alt. *lat med liten plass* |
|
|
|
|
|
#54 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Men snorhengt tøy blir jo så stivt! Da må man jo bruke mengder med tøymykner, og det slipper jeg ved å tromle.
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg putter kun undertøy, sokker, håndklær, kluter og sengetøy i tørketrommelen. Derfor holder klærne våre seg fin i årevis!
|
|
|
#56 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg har ikke tørketrommel, men jeg pleier å låne foreldrene mine sin for å tørke sengtøy og håndduker(pga tørkeplassmangel) og ser for meg at dersom jeg noengang kjøper tørketrommel så er det dette og undertøy den kommer til å brukes til.
|
|
|
|
#57 |
|
Bruker ikke tøymykner. Nesten aldri. Kastet den flasken jeg hadde fordi den hadde endret konsistens. Sikkert minst et år gammel, og halvfull.
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg vasker alle klær med ullvaskemiddel, jeg. Gidder ikke sortere ut ulla fra det andre. Har ingen problemer med stive klær.
|
|
|
|
#59 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg flyttet inn i kollektiv som hadde tørketrommel en gang i verden. Superpraktisk! Endte med å tromle absolutt ingenting fordi strømmen var dyr og jeg ikke likte det den gjorde med klærne mine. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva tørker dere ikke i tørketrommelen?Jeg vurderer å kjøpe tørketrommel nå, og da vil den bli brukt til det meste unntatt mine klær. De andre bruker bomull og "vanlig" tøy som er lett å erstatte hvis det trengs.
|
![]() |
|
|