Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har kampfisker!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-07, 12:29   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Dere som har kampfisker!

Hvilke andre type fisker har dere sammen med den? Jeg har 5 neontetra i tillegg og det går veldig fint. Men har lyst på noen til.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:37   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har kampfisker!

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hvilke andre type fisker har dere sammen med den? Jeg har 5 neontetra i tillegg og det går veldig fint. Men har lyst på noen til.

Vi hadde alminnelige gullfisker (heter det slørhaler?) sammen med kampfisken vår, og det gikk stort sett greit. Kampfiskene gikk vel og småspiste litt av slørene, men ikke mer enn at gullfiskene fikk satt dem på plass. Vi mistet forøvrig en kampfisk som jeg tror muligens at gullfiskene spiste Den var plutselig borte en dag, og vi fant ham aldri igjen.
Vi hadde forøvrig en algeetende fisk av ett eller annet slag i det samme akvariet. Han gjorde ikke så mye ut av seg, annet enn å "støvsuge" akvariet. Han het forøvrig Nilfisk.

Sist redigert av Koma : 01-04-07 kl 22:00.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:52   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mange fine Mollyer, neontetra, og maller.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:53   #4
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han han alene. Hørt at kampfisker skal være alene.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:55   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kampfisker trenger ikke være alene. Det skal bare ikke være mer enn en kampfisk i karet. Den kan være sammen med mange typer levendefødende fisk.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:58   #6
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Kampfisker trenger ikke være alene. Det skal bare ikke være mer enn en kampfisk i karet. Den kan være sammen med mange typer levendefødende fisk.

På fiskebutikken jeg kjøpte min så sa de at de ikke var så innmari lure, så de trodde at slørhaler ol var kampfisk. Er derfor de spiser på de.

Min klikker helt av sitt eget speilbilde. Ganske morsomt.

Gammel 01-04-07, 22:03   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

På fiskebutikken jeg kjøpte min så sa de at de ikke var så innmari lure, så de trodde at slørhaler ol var kampfisk. Er derfor de spiser på de.

Jeg tror ikke de er spesielt lure, nei. Men vi fikk anbefalt slørhaler med kampfisken vi altså. Nå hadde vi to "store" slørhaler som levde i mange år (Sushi og Noodles), og de regjerte akvariet bigtime. Dersom kampfisken Kåre prøvde seg på en av de andre mindre slørhalene fikk han bank.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:07   #8
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Finnes så mange fine dverg guramier, i all mulig slags farger. De er jo også labyrintfisk slik som kampfisken er.
Jeg trodde man kunne ha flere kampfisker ilag, men bare en hann?

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:19   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Slørhaler og kampfisk fungerer dårlig sammen, men jeg hadde skjørtetetraer sammen med kampfisk, neontetra og noen andre jeg ikke husker navnet på ...

Gammel 01-04-07, 23:08   #10
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Han han alene. Hørt at kampfisker skal være alene.

Bare en hann, regner jeg med at du mener?

Jeg har en kampfiskhann som går sammen med glødetrådstetra og scalarer, også har jeg selvfølgelig en kampfiskhunn.

Det er utrolig mange fisk som kan fungere sammen, selv om det ikke blir anbefalt. Å slippe f.eks scalare oppi et akvarie med en voksen og territorial kampfiskhann, ville nok aldri gått, men dersom begge er unge og ankommer akvariet samtidig så kan det gå.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 23:28   #11
Pastill
Pauset

Standard

Hm. Kanskje jeg skal utdanne meg akvarie-psykolog.

Gammel 02-04-07, 00:19   #12
Tevanga
Moden mamma

Tevanga sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tevanga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dette er i følge min akvariefrelste mann:
Kampfisk = Betta splendens http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5183
Man skal ha minimum 3 hunner til en kampfiskhann. Enkelte personer driver oppdrett i en 2 liters isboks (uten isen selvfølgelig). Etter min mening en veldig bra fisk å ha i bolle. Hvor stort kar har du?
Disse fiskene kan man ha sammen med mange slags selskapsfisk. Men de er veldig flinke å spise yngel. Mer eller mindre på jakt hele tiden. Kampfiskhannen blir veldig opphisset hvis den har tilgang til et lite speil. Den tror nemlig at han ser på en annen hann og vil vise sine fine finner på best mulig måte.

Gammel 02-04-07, 09:21   #13
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk beskjed om å ikke ha gullfisk sammen med KF, for da drepte gullfisken han. Det gikk veldig bra i tre år før gullfisken døde av sykdom. Spurte da hva jeg skulle erstatte med på dyrebutikken og ble sendt hjem med 7 neontetra. De tok knekken på kampfisken på 2 dager.

Gammel 02-04-07, 17:51   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg fikk beskjed om å ikke ha gullfisk sammen med KF, for da drepte gullfisken han. Det gikk veldig bra i tre år før gullfisken døde av sykdom. Spurte da hva jeg skulle erstatte med på dyrebutikken og ble sendt hjem med 7 neontetra. De tok knekken på kampfisken på 2 dager.

Jeg har 5 neontetra sammen med Snobben (kampfisken ) Det har foreløpig godt veldig bra. Har hatt de i 5 dager.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:53   #15
Pastill
Pauset

Standard

Lillebror er ett år nå, men hadde han ikke vært aldrene så skulle jeg kjøpt noen hunner til han.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.