Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jippi - Bodenkjoler i hus

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-12, 22:23   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jippi - Bodenkjoler i hus

Jeg bestilte tre kjoler fra Bodens sommerkolleksjon, og idag dalte de ned i kassen min. Det er jo bare så utrolig deilig å ta på tre kjoler som alle passer perfekt, og det uten å ha prøvd dem i butikken og uten å ha verdens enkleste fasong.
Særlig er jeg overlykkelig over den siste under, den er i lin og uten stretch, og sitter som støpt (mye finere på enn på bildet).

Måtte bare dele .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 22:35   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jippi - Bodenkjoler i hus

Gratulerer så masse med nye fine kjoler

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 22:38   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var kjempefine! Jeg har ikke tatt sjansen på å bestille fra boden ennå, kanskje jeg også skal prøve en dag. De var ganske tro mot målene som er oppgitt eller?

Gammel 24-05-12, 22:39   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åhh, de var fine. Vi har lik smak ser jeg.
Jeg var veldig fornøyd med kjolene jeg bestilte derfra i vinter, mulig jeg "trenger" sommerkjoler også

Gammel 24-05-12, 22:41   #5
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De var kjempefine! Jeg har ikke tatt sjansen på å bestille fra boden ennå, kanskje jeg også skal prøve en dag. De var ganske tro mot målene som er oppgitt eller?

Jeg målte ikke denne gangen, men tok samme kjole som en ullkjole jeg bestilte i høst. To av dem er jo litt stretcy og mer fleksi, men at linkjole med glidelås sitter som støpt på meg med lår, rompe, mage og litt store pupper, er jo nærmest et under.

Jeg ventet lenge før jeg turte jeg også, men nå er jeg litt frelst.

Gammel 25-05-12, 01:04   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må prøve jeg også skjønner jeg. Måle og satse på at målene er rimelig riktige.

Gammel 25-05-12, 02:09   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De var utrolig fine alle tre !

Kanskje jeg snart skal våge meg ut på nettshopping ?

Gammel 25-05-12, 09:34   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Så mye fint fra Boden !

Hva med toll og tull, og hva betyr R og L etter størrelsene ?

Gammel 25-05-12, 10:06   #9
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Så flotte kjolar!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 10:12   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, definitivt.

Jeg kjøper 12 når det er stretch og 14 når det er stumme stoffer. Veldig fornøyd hittil.

Gammel 25-05-12, 10:27   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine kjoler, og så bra at alle passet så fint! Jeg har Bodenklær i hele fire forskjellige størrelser -mest i 12 og 14, men jeg har ett skjørt i 10 og en kjole i 16, den er riktignok stumt stoff og alle skrev at den var veldig liten. Så jeg må innrømme at jeg ikke alltid syns det er like enkelt. Men hvis en finner en fasong som passer og kan gjentas så hjelper det jo.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 10:41   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grattis med Boden kjoler!! Jeg blodfan av kjoler og skjørt fra Boden, har ikke blitt skuffet en eneste gang!

Gammel 25-05-12, 11:19   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fine! Herlig når nettkjøp passer perfekt (det er dessverre ingen selvfølge når det gjelder Boden for min del ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 11:52   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Så mye fint fra Boden !

Hva med toll og tull, og hva betyr R og L etter størrelsene ?

De trekker fra britisk mva i kassa i Boden, og så får du norsk moms pluss fortollingsgebyr og slikt på hentelappen fra posten, så betaler du det på posten. Det blir ikke helt gratis, jeg kjøpte vel kjoler for ca 1400 norske denne gangen, og betalte 700 i tillegg ved henting.

R og L er Long og Regular lengde. Jeg er 177 og kjøper Long. Alle mine kjoler er i 16L, og passer. Jeg synes ikke sommerkjolene var veldig store i størrelsen, ullkjolen fra i vinter er større. Jeg er nok til vanlig en litt stor 42, litt varierende ulike steder på kroppen, har bh-er i 80DD eller 80E, jeg husker ikke helt.
Jeg er generelt ganske enkel på kjoler, skjørt tør jeg ikke bestille.

Gammel 25-05-12, 11:53   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, definitivt.

Jeg kjøper 12 når det er stretch og 14 når det er stumme stoffer. Veldig fornøyd hittil.

Jeg må si jeg foretrekker stumme stoffer. Jeg blir så flau når folk hører klærne mine snakke.

Ellers høres det veldig bra ut. Jeg tror jeg er litt større enn deg, så da må jeg kanskje opp i forhold til det. Jeg skal måle. Er det sånn at når du måler rundt et sted, så velger du omtrent den str som er oppgitt med det målet eller beregner du noe plass inni der i tillegg? Altså, runder du opp eller ned?

Gammel 25-05-12, 11:54   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Er kvaliteten god forresten?

Gammel 25-05-12, 12:00   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Er kvaliteten god forresten?

Jeg synes det. Det er mye tyngre og stivere bomull feks enn fra H&M. Det egner seg godt for meg som har litt ekstra rundt magen kan man si, det faller penere.

Det gode ved evt feilkjøp er jo at man sikkert får solgt det meste her inne.

Gammel 25-05-12, 13:57   #18
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det gode ved evt feilkjøp er jo at man sikkert får solgt det meste her inne.

Det var mitt argument da jeg bestilte og var helt sikker på størrelsen

Gammel 25-05-12, 23:12   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De trekker fra britisk mva i kassa i Boden, og så får du norsk moms pluss fortollingsgebyr og slikt på hentelappen fra posten, så betaler du det på posten. Det blir ikke helt gratis, jeg kjøpte vel kjoler for ca 1400 norske denne gangen, og betalte 700 i tillegg ved henting.

R og L er Long og Regular lengde. Jeg er 177 og kjøper Long. Alle mine kjoler er i 16L, og passer. Jeg synes ikke sommerkjolene var veldig store i størrelsen, ullkjolen fra i vinter er større. Jeg er nok til vanlig en litt stor 42, litt varierende ulike steder på kroppen, har bh-er i 80DD eller 80E, jeg husker ikke helt.
Jeg er generelt ganske enkel på kjoler, skjørt tør jeg ikke bestille.

Vi har ganske så lik størrelse og fasong, men jeg er 10 cm lavere, så da ble det R på meg. 16R, så det på en kjole derfra som jeg har kjøpt brukt og som sitter helt perfekt !
Nå har jeg blåst av litt kroner.

Gammel 25-05-12, 23:13   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har ganske så lik størrelse og fasong, men jeg er 10 cm lavere, så da ble det R på meg. 16R, så det på en kjole derfra som jeg har kjøpt brukt og som sitter helt perfekt !
Nå har jeg blåst av litt kroner.

Høres ut til å stemme bra ut fra bildene jeg har sett av deg. Hva kjøpte du?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.