|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Matmuffins - konsistens på røra?Jeg utfordrer min indre husmor idag og prøver meg på matmuffins. Nå har jeg laget røre etter oppskrift herfra, men jeg synes den er veldig fast i forhold til hvordan vanlige muffins er? Skal det være sånn eller burde jeg beregne mer væske neste gang?
|
|
|
#2 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?Når jeg har laget matmuffins har røra vært mer fast enn vanlige muffins. Kan ikke helles i formene. Må bruke skje e.l.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?
Stemmer bra. Jeg brukte skje til å få den nedi. Mer klissete deig?
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?Den må settes skje, ja. Som en deig med litt mye væske.
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?Hm jeg vet ikke om jeg hadde helt teken på dette egentlig, de ble litt tunge og rå på et vis. utover det kjennes det jo ut som en god ide, men jeg tror jeg må oppi med litt finere mel, litt mer bakepulver og litt mer steketid.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?Og pass på at du ikke rører for mye. Bare rør kjapt sammen.
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?Å, guri. Hvorfor-schmorfor...
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?
Det høres logisk ut. Og jeg har selvfølgelig rørt ganske lenge.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Matmuffins - konsistens på røra?Her fungerer det best med osten i røra, for poden liker ikke "osteskorpe" på toppen.
|
|
![]() |
|
|