|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Strikka tøy til prematur (veke 32) sommarjenteDa min lille nevø kom til verden for tidlig strikket jeg ei "djevellue" og et par bittesmå Madam Møller-sokker til han. Særlig sokkene ble veldig populære, og svigerinna mi ba om nye da han hadde vokst ut av dem. Tror jeg regulerte ned størrelsene på begge disse plaggene ved å starte med færre masker enn i oppskrifta og så gjøre en økningsomgang mindre enn bestilt. Jeg tenker kanskje det er bedre å regulere størrelse med masketall enn med pinnestørrelse siden luftigheten i nøstebarnklærne er noe av det jeg liker best med dem til små babyer. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Strikka tøy til prematur (veke 32) sommarjenteGodt poeng, det med luftige plagg. Det tenkte eg ikkje på. Betre å regulere med masketal og slikt då. Og takk for tips til korleis å gjere bodyen mindre. Det kan fungere det! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Strikka tøy til prematur (veke 32) sommarjenteStrikk i str litt større, type str 44-ish, det blir lite ullbruk inne på avdeling. Men et lite ullteppe, 30-40 cm stort er veldig ok. Og sokker.
|
![]() |
|
|