Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reykjavik - tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 21:28   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reykjavik - tips

Vi hadde en veldig fin tur med en liten turoperatør som kjørte oss rundt på Island (The Golden Circle - Gullfoss, Geysir og Thingvedlir; en obligatorisk rute for å få med seg natur-perlene). Han var engelsk, og hadde bodd på Island lenge. Han snakket derfor forståelig, samt hadde en fin og morsom distanse til sitt nye hjemland. Dessuten var det en liten buss, ikke en stor turistbuss. Hvis du vil, kan jeg spørre mannen om han fortsatt husker hva han/firmaet hans het. Tror det het Island Horizons eller noe sånt. Han het David.

Å ri på islandshest er også å anbefale. Jeg bestilte en to-timers "pakke-tur" rett utenfor Reykjavik, gjennom lavalandskap, for nybegynnere. Jeg ble plukket opp av minibuss ved hotellet. Det er sikkert bare å spørre ditt hotell om de kan booke noe for deg!

Den blå lagune var magisk. Skjønt, islendinger flest foretrekker lokale bad, og det er sikkert også flott.

Islandsull-plagg er et must som souvernir, og den gledelige nyheten er at man får kjøpt omtrent de samme plaggene nesten overalt, til og med på flyplassen, så man trenger ikke egentlig tråle butikker (mitt favoritt-merke heter "Farmers market"). Det kan man i så fall gjøre hvis man er interessert i mer kuriøse ting.

Hvis jeg hadde hatt litt bedre tid der, skulle jeg gjerne gått på en konsert, for det er mange kule band og artister på Island. Og så skulle jeg gjerne reist litt mer rundt, f.eks. til Snorres gård, på hvalsafari, etc etc.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.