Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-12, 21:28   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?

Denne helgen har tatt på.... jeg er kronisk syk (revmatiker), men mannen har operert og kan ikke bidra så mye nå, og derfor faller det meste på meg. 3 dager fri i et strekk blir litt i meste laget for meg alene, og nå er jeg på felgen.....

Derfor lurer jeg på hva dere gjør for å slappe av? Kanskje jeg får noen gode tips....

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:33   #2
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?

Vi har hjemmekinoanlegg i kjellerstuen, og både jeg og Synnemormannen nyter å se en god film nedsunket i sofaen når vi er skikkelig slitne. Vi ser ganske ofte film for å si det sånn!

Ellers er det jo smart å legge seg tidlig. Det er jeg veldig dårlig på.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:34   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biter tennene sammen. Men jeg har kronisk utmattelse og er nok ikke den rette å spørre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:34   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Svømming? Jeg blir veldig fin i kroppen etter det.

Gå på cafe med en koslig bok/avis.

Gå på museum.

Gammel 28-05-12, 21:37   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Går på gjesterommet i kjelleren og legger meg der for å lese eller sove litt.

Gammel 28-05-12, 21:38   #6
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Jeg er også kronisk syk og er jeg dårlig og utmattet trenger jeg skikkelig avslapning. Hva med å få noen til å hente barnet/barne i barnehagen/skolen i morgen ettermiddag? Besteforeldre? eller kanskje ring og hør om de kan bli med venner hjem. Forklar situasjonen! Mine venner hjelper meg alltid, men så er jeg flink til å gi hjelp tilbake når formen tilsier det.

De dagene jeg er utslitt og dårlig blir det lett dolleypizza eller hentemat fra kinaen. Herlig å slippe å lage mat. Ungene kan se tv/tvspill mens jeg inntar sofaen.

Legg deg tidlig! Stup ned i sofaen og se på noe på tv, dropp rydding og kav etter leggetid.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:39   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg er helt dønn sliten legger jeg meg på sofaen med fjernkontrollen, surfer på nettet, leser bok eller forsøker å slappe helt av mens jeg hører på et hyggelig radioprogram eller lydbok. Har jeg litt mer energi går jeg gjerne en tur i skogen, bare ser meg rundt og hører på skogens lyder.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:47   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

1) Hulkegriner
2) Bjeffer på ungene
3) Ringer mamma og får avlastning

Hadde de sovet lenge nok sammenhengende til at jeg rakk å gjøre noe aktivt for å bli mer avslappet, så hadde jeg:

1) Tatt et glovarmt bad, med bok, helt til vannet blei for kaldt til å ligge i
2) Ruslet en tur for meg sjøl (smått uaktuelt i bjørkepollensesongen, dog)
3) Lagt meg tidligere enn vanlig og lest på senga (må vente til minsten får eget rom)

Det jeg faktisk gjør, skjønt ikke så lenge i strekk som jeg kunne tenke meg, er:

1) Se krim/serie/film med en god kopp te, spise kveldsmat foran tv-en
2) Strikke. Det er noe med den rolige, litt monotone aktiviteten og masketellinga som resetter hjernen

Gammel 28-05-12, 21:49   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Rømmer inn på soverommet mitt mens gutta ser TV og så skyfler de i seng til omtrentlig rett tid. Og så fullstendig slakt på sofaen.
Ellers, biter tenna sammen. Jeg prøver å holde frihelgene mine hellige, men den gang ei. Jeg er ikke så flink til å si nei når x spør. Men på frihelgene mine er jeg som regel helt slakt uten noen planer.
:kronisk syk:

Sist redigert av star : 28-05-12 kl 21:59.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:49   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan kopiere Matildas innlegg fra sparkingen av. Og før sparkingen måtte jeg ha puttet inn
- setter meg i 2. etg. og sier ingenting, mens mannen sitter i 1. etg. og lurer på hvorfor jeg aldri kommer ned

Flere som har hatt ei slitsom pinsehelg, skjønner jeg.

Gammel 28-05-12, 21:50   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Setter meg foran pc eller tv. Hender jeg klarer å legge meg tidlig, som regel ikke.

Gammel 28-05-12, 21:52   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Setter meg ved symaskinen eller blar i symagasinene mine.

Gammel 28-05-12, 21:52   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ah, ja. Det er sant, det, sitrusen. En ting til:

Det hender jeg gjemmer meg på vaskerommet, under påskudd av å skulle sette på vask, men egentlig sitter jeg bare på en krakk der nede og stirrer tomt ut i lufta en stund.

Gammel 28-05-12, 21:53   #14
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:Strikker:

Gammel 28-05-12, 21:55   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Setter meg i sofaen, setter på tv og ser tomt foran meg. Eller sover. Eller går i et gir hvor jeg bare gjør en hel masse, er husmor TM, vertinne TM og superduracell og freser til alt og alle. Det er ikke spesielt kledelig tror jeg.

Gammel 28-05-12, 21:57   #16
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært veldig sliten i forbindelse med svangerskap de siste måneden. Har merket at jeg henter meg fortere inn dersom jeg gjør avslappende aktiviteter som ikke er skjerm-relaterte. Det kan være veldig fristende med PC eller TV når man er sliten, men det hjelper bedre med et bad, en god bok, Morgenbladet eller liknende. Jeg er også nøye med å legge meg i fornuftig tid, det hjelper ikke med annet om an sover for lite.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:58   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ah, ja. Det er sant, det, sitrusen. En ting til:

Det hender jeg gjemmer meg på vaskerommet, under påskudd av å skulle sette på vask, men egentlig sitter jeg bare på en krakk der nede og stirrer tomt ut i lufta en stund.

Vi må være støpt i samme form eller noe, for det kommer jeg til å gjøre når jeg nå får større vaskerom. For jeg har gjentatte ganger savnet å kunne gjemme meg på vaskerommet mitt, men det er rett og slett for lite.

Gammel 28-05-12, 21:59   #18
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste som hjelper for meg er å trene. Det er sikkert ikke det du vil høre, men jeg har vært langt nede i kjelleren. Jeg begynte å gå, senere spinne, svømme og nå løpe. Etter hvert fant jeg ut at for å ha energi hver dag må jeg løpe hver dag.

Jeg er også veldig nøye på å sove nok.

Gammel 28-05-12, 21:59   #19
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sover. Legger meg rett etter at barna er lagt. Trenger søvn når jeg er utslitt, da kan jeg hente meg inn etter en natt eller to.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:14   #20
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mediterer og sover... og er sammen med folk som det gir meg noe å være sammen med

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.