Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva pakker du med for en dag på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-12, 23:42   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva pakker du med for en dag på stranda?

Niobe, får ikke til å prikke deg fra iphone, men lurer litt på hvor du bor. Vil du røpe?

Var på stranda i dag. Hadde med solkrem, håndklær og badetøy, samt vann og skiver. Guttungen måtte selvsagt akutt bæsje og jrg hadde ikke papir. :roll: Sånn går det når mora er sløv...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:47   #22
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solkrem
badedrakt
solhatt
håndkle
teppe
badekåpe
bøtte, spade, baderinger,armringer,plastdyr,dukke
oppskåret vannmelon
hele epler og kniv
kjeks uten sukker (f.eks Kapteinkjeks)
masse vann som har ligget i fryseren
våtservietter
småpenger (til f.eks is)
avis- men den får jeg aldri lest

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:16   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mat, alle varianter ettersom hvor lenge vi blir borte. Frukt, drikke, pledd, miniparasoll til babyen, håndklær, adetøy og et pledd. Og solkrem til de andre.

Bleie og våtservietter bor fast i en lomme i vogna.

Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:19   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss. Jeg er helt overrasket over hvor mye dere gidder å dra med. Jrg tror jrg hadde følt det som et prosjekt dersom jeg skulle tatt med alt det der.

Gammel 28-05-12, 23:53   #25
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg ser ikkje heilt korleis ein kan ha nytte av turen utan desse tinga eg altså. Ein kan klare seg utan mat ja, men ungane er jo sultne før ein har snudd seg. Eg også for den del. Og håndkle må ein jo ha? Og noko å sitte/ligge på, i alle fall for oss over 40 med litt stive lemmer

Gammel 29-05-12, 00:12   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er nesten lettere å drasse med seg mer eller mindre ukritisk, enn å tenke og pakke lett. Vi går ca. 50 meter fra bil til strand, da. I helgen gikk vi litt lengre, et par kilometer, og da pakket vi lettere.

Gammel 29-05-12, 00:17   #27
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ganske lurt å fryse ned nokre flasker med vatn, sånn at ein har tilgong på kaldt vatn heile dagen, etter kvart som isen smeltar. Iallefall dersom ein skal vere ei stund på stranda. Vidare er det greit med ferdig oppskore brød og pålegg på tube (ost, syltetøy..). Og kanskje ein pakke med salte kjeks. Salt er godt i varmen!

Gammel 29-05-12, 07:39   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg ser ikkje heilt korleis ein kan ha nytte av turen utan desse tinga eg altså. Ein kan klare seg utan mat ja, men ungane er jo sultne før ein har snudd seg. Eg også for den del. Og håndkle må ein jo ha? Og noko å sitte/ligge på, i alle fall for oss over 40 med litt stive lemmer

Vi bor et sted med nærhet til msnge strender og er der ofte. Typisk er at hi er der tre-fire timer. Vi har med noe å sitte på for voksne, det er viktigst. Ellers badetøy, vanlig mat (skriver) og vannflasker. Solkrem og Evt et par håndklær.

Gammel 29-05-12, 07:43   #29
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Forrige strandtur hadde jeg med:
- pledd
- to håndklær
- badetøy
- to ekstra skift til gutten i tissealder
- mobil, nøkler, lommebok
- to spader og ei bøtte
- solkrem
- vannflaske
- cola
- ferdigsmurte brødskiver
- vannmelon
- solbriller

Og noen gode venner. De hadde heldigvis med seg våtservietter.
Babyen var ikke med, ellers hadde det blitt med en stelleveske, en vogn og litt flere leker.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 08:35   #30
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har med

- noe å ligge på
- nok håndklær
- mat (som oftest smurte skiver og oppskåret melon)
- drikke
- badetøy
- solkrem
- badeleker
- bok til meg

Dette synes jeg er helt overkommelig å dra med når jeg er på badetur alene med jentene. Vi har som oftest ca 15 minutter å gå fra bil til strand.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 08:37   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pakker stort sett så lite som mulig. Vi bor ikke så fryktelig langt unna flere fine strender, så det mest vanlige er at vi er der 2-4 timer omtrent som Hyacinth beskriver. Da syns jeg det er greiere å ta måltidene hjemme, og ikke dra med seg kjølebag og masse mat. Så det som må være med er badetøy, solkrem, håndklær, bok, strandmadrasser og vann, pluss litt enkel mat som evt. blir kjøpt med på veien. For eksempel noe bakverk og frukt. I strandbagen min pleier det også å ligge en sånn krem som lindrer hvis en kommer borti en brennmanet. Evt. bade/flyteleker tar barnet med selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 08:53   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tar som regel et lunsjmåltid på stranda om det er høysommer og da drar vi tidlig av sted slik at vi får med oss de rolige morgentimene. Som regel smører jeg smørbrød hjemme eller tar med smøremat. I tillegg har vi godt med vann, kaffe og muligens frukt.

I tillegg har vi badetøy, håndklær, solkrem, stort teppe og strandleker. Muligens også en solstol. Som regel holder det med kjølebag og stor strandveske om barna bærer lekene sine selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.