|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Gir litt tips om hva man kan gjøre i forkant og under slike perioder som tar mye energi også jeg
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Nå som vi prøver men ikke får det til og ingen svar så er jeg mentalt veldig sliten. Da er det noen ting som går igjen. Hulkegrining. Etter hulkegrining går jeg ned i vaskerommet og sitter på en krakk, ser på vaskemaskinen og tårene triller. Så er det som oftest en av to ting, nedvask av kjøkkenet eller lese krim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?
Vi er fler.
![]() |
#24 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Du har utslitt og så har du utslitt. Når jeg er sliten, så må jeg pusle. Jeg lager mat, steller i hagen, strikker, leser, går tur, sove... Jeg vil helst være alene, men jeg kan godt ha noen andre i rommet eller rundt meg, bare de ikke maser. Trene er veldig nyttig og jeg har kommet meg opp av de dypeste daler gjennom trening.
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Jeg er ikke frisk for tiden. Og selv om mannen min er frisk så er jeg en del alene med ungene. Det er visst måte på hvor mye hensyn man kan ta til at jeg ikke er i form over så lang tid. (Dette er en helt annen diskusjon.)
![]() |
![]() |
#27 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Jeg griner. Og sover. Og griner litt til. Og så slår jeg av telefonen, vaskemaskinen, tv, ber barna om å gå ned i underetasjen eller ut eller bare komme seg til helvete vekk, og så legger jeg meg i badekaret. Og det er varmt, mykt, snilt og helt, helt stille. Det hjelper litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Går en lang tur, helst i skogen, gjerne med fiskestang. Meditasjon er også bra. Det er viktig for meg å være litt alene når jeg skal "hente meg inn". |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Jeg sover. Ikke så lett om man er alene selvfølgelig, men for meg er det alfa og omega. Og da snakker vi om så utslitt at jeg har sovet fra tidlig kveld, og hele natta, samt etter at ungene har gått på skolen og til de er hjemme igjen, fint 16 timer i strekk!
![]() |
#31 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Holder meg for meg selv (lunta blir gjerne litt for kort for sosialisering) og leser bok, holder på i hagen, går lang tur i skogen etc. Og prøver å sove mer.
![]() |
#32 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Jeg har et vanvittig travelt liv og alt koker ned til å få nok søvn, så jeg tar en sovekur innimellom. Det vil si at jeg legger med tidlig flere kvelder på rad.
![]() |
#33 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Godt sagt! Eg prøve gjere det samme, nok søvn! I tillegg til et psykisk mantra om at det ikkje er synd i meg og at det er fysisk eg er utslitt og at eg sjølv må ta ansvaret for å få meg opp og gå igjen.
![]() |
![]() |
#34 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Ja, det Esme sa. En positiv grunnholdning er viktig, sammen med å ha selvrespekt nok til å ta vare på seg selv gjennom mat, trening og søvn. Martyrium er ukledelig.
![]() |
#36 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?Sove når jeg er fullstendig utslitt ja. Gjerne etter at jeg har trent godt. Sover bedre da.
![]() |
#37 |
ej ikke møjkets heije
|
Du har selvfølgelig rett, men det er jammen ikke så lett i lengden.
![]() |
![]() |
#38 |
|
Forsåvidt enig, men jeg har vel også innsett at en gang i blant kan det være lurt å huske at man faktisk har et vanvittig travelt liv, og unne seg å gire ned en helg og ha lov til å være sliten.
Selvrespekt, du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Å erkjenne at livet sitt er travelt og gi seg sjøl lov å sette seg ned og slappe av mens kjelane frå middagen fortsatt står på bordet er langt unna å grave seg ned i martyrrolla og syns synd i seg sjølv.
![]() |
![]() |
#40 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Meget godt poeng. Etter en ekstra travel periode, prøver jeg så godt jeg kan å skape meg noen frirom. Kvelder/Helger uten noen som helst planer. Da sover jeg, trener og slapper av med en bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|