|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Lærling med 400 000,- i startlønnDet må jo være litt av kjernen av problemet, Bai. Hvis en norsktime ble litt mer 'verdt' så ville det løse mye.
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærling med 400 000,- i startlønnDet er flere skoler som tester ut å bare gi en karakter i norsk - jeg håper det blir standard i læreplanen når den blir revidert. (Jeg har vel ikke tro på det, men jeg håper det blir sånn) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Lærling med 400 000,- i startlønnTeller virkelig et fag det samme uavhengig av hvor mange elever som er i klassen? Det må da være utrolig gammeldags tankegang fra den gangen det var forelesninger og lekser som var greia?
|
|
|
#4 |
|
En, av to-tre
Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn
Nei, fagene er forskjellig vektet i seg selv, og de er i tillegg vektet etter om det er over eller under 15 elever i klassen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Eg håper også det, sjølv om eg ser at det vil gå utover sidemål.
I norsk er det 0,8% forskjell på over/under 15 elevar. Det svarer ikkje heilt til arbeidsmengda. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
En, av to-tre
Det stemmer vel ikkje? For eksempel: Viss eg utelukkande underviser i norsk på vg1-klasse, yrkesfag, 15 elevar, då må eg undervise 577 timar i året (a 60 minutter). Dersom du underviser kun i norsk på vg1, studiespesialisering, 25 elevar, så må du undervise 496 timar i året. Begge delar tilsvarar 100% stilling. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Dersom dette stemmer, blei det gjort feil med utrekninga mi i fjor. Då hadde eg ei gruppe som gjekk opp frå 15-18 elevar og eg fekk 0,8% stilling ekstra for dette, på VG2 YF. Nå er eg ikkje heilt stødig i rekning, men hundre timar mindre i året, høyrest meir ut enn 0,8%. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
På videregående.
|
|
|
#9 |
|
En, av to-tre
Nei, jeg er ganske sikker på at det bare vektes på fag, ikke på elevtall på ungdomsskolen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er frisk!
|
Det stemmer.
|