Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærling med 400 000,- i startlønn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 19:20   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Synes du det er greit at en 18-åring med to års yrkesskole bak seg tjener neste hundre tusen mer enn en førskolelærer med tre års høyere utdanning og ti års jobberfaring? Hvis det bare er tilbud og etterspørsel det er snakk om, er det jo også et skrikende behov for førskolelærere.

Ja, faktisk. Han er smart og har penset inn på utdanning som gir slike muligheter. Jeg var klar over at om jeg ville tjene godt, så var ikke førskolelærer veien å gå. Men jeg kan virkelig ikke tenke meg å jobbe i oljebransjen - at han gjør det og får såpass betalt for det, plager meg faktisk ikke. Han har en utrolig ugunstig arbeidstid som vanskelig lar seg kombinere med familieliv. Det er et bevisst valg han har tatt. Jeg hadde ikke ønsket det.

Mannen har 18-20-åringer på jobben som tjener godt over 400', fordi de kan jobbe "ubegrenset" med overtid, ha fryktelig ugunstige vaktordninger samt en utrolig krevende jobb. De fortjener sikkert sin lønn - det kan faktisk ikke være likt for alle og det er ikke alltid at utdannelse lønner seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.