Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 18:54   #1
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Når man har lang utdanning, har man kortere tid å tjene pensjonspoeng på. Nesten ingen av de jeg kjenner, meg selv inkludert, som har min utdanning klarer å få full opptjening. Dette bør vel også med i regnestykket.

Det er også en del av regnestykket ja.

Gammel 29-05-12, 19:09   #2
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Som kommunalt ansatt har jeg ingen mulighet til å få lån i Statens Pensjonskasse, ei heller i Kommunenes pensjonskasse (min kommune har nemlig sin egen pensjonskasse). Når det gjelder pensjon, så regner jeg med at svært mye vil skje med pensjonsordningene innen jeg blir pensjonist om en 35 års tid. Ja, jeg har en temmelig trygg jobb nå som jeg har blitt fast ansatt etter 8 års vikariater. Det er jo betryggende. Men tenk på alle de uegnede kollegaene jeg kan risikere å jobbe med fordi oppsigelsesvernet står så sterkt. Null fleksitid, ubetalt lunsj, "vanlig" ferie, mer krav, høyere tempo. Jeg hadde ikke tatt yrkesvalget om igjen. Jeg er sliten og lei av å være overarbeidet, underbetalt og undervurdert. Regner med at jeg snart vil undersøke om gresset er grønnere på den andre siden, og jeg tror ikke jeg er alene om å tenke det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.