|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lærling med 400 000,- i startlønnIngeniører i kommunen tror jeg ikke tjener særlig bedre enn lærere gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn
Er det 3-årig eller 5-årig utdanning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det noen som har sagt at det ikke er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
maler
|
5-årig. Og 3-årig forsåvidt, det er ikke gitt at de ekstra årene gir så stort utslag i lønningsposen, det kommer an på stillingen.
![]() |
#47 |
Librocubicularist
|
Det er jobb, ja. I motsetning til retting og anna papirarbeid som lærarar gjer på kveldstid og i helger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Librocubicularist
|
Nei, poenget mitt er bare at det er mykje arbeid som må gjerast på kvelder og i helger. Og det tar meir tid enn det det er normert til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
kan tilsettes alkohol
|
Selvføligelig ikke. Nå var det ikke jeg som skrev innlegget, men jeg tipper -ea- mente at det også er jobb. Det er ikke bare lærere som har høy arbeidsbyrde. I mange andre jobber har man også det. Er man ekstra heldig faller man innenfor det som kalles "særdeles selvstendig stilling". Da har man ikke krav på noe som helst overtidsbetaling. Det er heller ingen automatikk at man får avspasert overtiden, selv om et av godene er at man kan bruke fleksitid når det er nødvendig (og passer). Det er slett ikke uvanlig å måtte møte på kveldstid, jobbmiddag, jobbreise etc. Og nei, det er slett ikke alle i slike stillinger som har skyhøye lønninger (og mange av dem jobber i det offentlige).
![]() |
#52 |
Er frisk!
|
Hæ???? Jeg førte oversikt et år og jobbet 400 timer for mye (arbeidsuker på borti 60 timer i stedet for 44). Man får IKKE avspasert de timene, og man får ikke betalt for dem. Det eneste man får er god samvittighet for at man var der for de barna som trengte det.
![]() |
#54 |
heimføing
|
Hallo! Jeg har vel ikke sagt at ikke kveldsjobbingen til lærere er jobb. For det er det jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Er frisk!
|
Har aldri hørt om en eneste lærer som har fått dette - og alle på skolen min jobber altfor mye. Ikke så mye som jeg dette året, men flere hundre timer ekstra. Man får absolutt ikke det utbetalt eller avspasert.
![]() |
#56 |
Librocubicularist
|
Nei. Det er sett av omlag 700 årstimar til dette, og det er vårt problem om vi bruker meir tid på dette enn det som er normert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Unik
|
![]() Sv: Lærling med 400 000,- i startlønnFor de som hyler opp om dårlige lønningar. Sjekk kva kokkar får. Med 16 års arbeidserfaring, fagbrev, høgare stilling, så har mannen min ei fastlønning som ligg under kva lærarane har som begynnarlønning.
![]() |
#59 |
Hertuginne
|
En sivilingeniør med fem års utdannelse (master) har en gjennomsnittlig nybegynnerlønn på litt over 400 000 i offentlig sektor, 450 000 i privat sektor. En siving med ti års arbeidserfaring i offentlig sektor har ca 500 000. Kilden min er Tekna, som er fagforeningen til teknologer med mastergrad eller høyere.
![]() |
#60 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lærling med 400 000,- i startlønnVel, jeg dro på jobb kl. 05:55 i dag, sitter på flyet nå og er hjemme ca. 20:30. I går på feriedagen min gjorde jeg ferdig presentasjonen min kl. 23:30. Torsdags morgen drar jeg til Trondheim, er aktivt på jobb til ca. midnattish, starter igjen 08:30, tar flyet hjem kl. 17 og er hjemme ca. 19.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 29-05-12 kl 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|