|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I endring
|
Den store grilltrådenSommervarmen kommer og grillen er vasket og klar. Det som mangler er spennende ting å grille, nytt tilbehør er også ønsket. Gode grilloljer og marinader, og ikke minst gode BBQ sauser tas mot med stor takk.
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Den store grilltråden.Vi er litt kjedelige på grillfronten, men i år har vi ny veranda, ny grill, ny verden og nytt liv å forholde oss til, og jammen santen skal vi begynne å grille fancy vi også!
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Den store grilltrådenSweet Baby Rays barbecuesaus er knallgod. Vi kjøpte den på Coop Mega.
|
|
|
|
#4 |
|
I endring
|
Sv: Den store grilltrådenMitt beste grilltips for slike som ikke liker rengjøring er å grille i slike former eller på aluminiumsfolie så slipper man å vaske ristene så ofte, minuset er jo at man ikke får de fine stekestripene på kjøttet.
|
|
|
#5 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store grilltrådenHar lagd min egen kryddermiks som jeg gnir kjøttet godt inn med før grilling. Trenger ikke olje eller noe, bare tørt krydder og masse av det. Synes denne miksen er god til svin, spesielt nakkekoteletter:
|
|
|
#6 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store grilltrådenDet meste går an å grille
|
|
|
#7 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Den store grilltrådenVi grillet laks i dag, og det var deilig. Marinerte laksefileter (olje, tabasco, soyasaus, salt, pepper, og paprikakrydder) og grillet til de fikk fin stekeskorpe. Serverte de med rømme med tzatziki-dip-krydder, og salat, i hamburgerbrød. Enkelt og veldig godt.
|
|
|
|
#8 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Den store grilltrådenInspirert av en oppskrift jeg så i "I form". For noen dager siden grillet jeg marinert kyllingfilet og hjemmelagde hamburgere av karbonadedeig. I stedet for hamburgerbrød delte jeg hele paprika i to og auberginer i fire, penslet og krydret lett, grillet dem og brukte paprikadelene som hamburgerbrød over og under filetene, auberginene over og under burgerne. Knallgodt! Både bedre, sunnere og magrere enn tradisjonelle burgerbrød - anbefales! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store grilltrådenFavoritten nå om dagen er pizza. Har kjøpt pizzasten til grillen, og lager alle varianter av italiensk pizza. Farlig godt!! |
|
|
|
![]() |
|
|