Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 15:13   #41
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du når du er fullstendig utslitt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har et vanvittig travelt liv og alt koker ned til å få nok søvn, så jeg tar en sovekur innimellom. Det vil si at jeg legger med tidlig flere kvelder på rad.

Og så er det for meg veldig profylaktisk å ikke gå i "synd på meg"-fella.
Jeg tror virkelig det et svært helsebringende å se på seg selv som en heldig person og ikke en som har det fælt.

Man kan også synes man lever et så herlig liv og synes at alt er så flott at man ikke forstår at kroppen er sliten. Har jeg hørt...

Gammel 29-05-12, 16:26   #42
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I helga: Slo på vannsprederen, la meg i skyggen på terassen med ei bok over hodet :kronisk syk:

Ellers har psykoterapeuten sagt det ER LOV Å SPØRRE OM HJELP - og det også uten å måtte begrunne det med annet enn at: "Jeg trenger det nå".
Er jeg god på å spørre om hjelp?

Men, istedenfor å være den store stygge Bjeffemamma, har jeg nå så store unger at jeg kan sette på en film, gi dem en is, og legge meg på et mørkt rom med beskjed om at de ikke får forstyrre meg før et gitt tidspunkt. Jeg sover jo ikke, men jeg er vel ikke helt tilstede heller

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:04   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ligger på sofaen med PC (ofte FP/serie) eller bok, evt. stirrer tomt ut i lufta.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:12   #44
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg lader best med litt alenetid. Det trenger ikke være så lenge, jeg er veldig low-maintenance.

Og så sparker jeg meg selv litt bak innimellom, og minner meg på at det er flest hverdager, at man ikke kan forvente være uthvilt til enhver tid og samtidig rekke alt jeg vil at jeg skal rekke. (Dette høres muligens litt eplekjekt ut, det er ikke sånn ment, jeg sier bare at det ofte funker for meg.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 19:42   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vi må være støpt i samme form eller noe, for det kommer jeg til å gjøre når jeg nå får større vaskerom. For jeg har gjentatte ganger savnet å kunne gjemme meg på vaskerommet mitt, men det er rett og slett for lite.

Egentlig tror jeg vasking kunne vært meditasjon. Tenk deg et digert vaskerom, koselig innredet med både lenestol og planter. Alt er ryddig og organisert. Og lekkert, selvsagt. Du har en radio der, og det er mulig å bare sitte og høre på Vaskemaskinen der den surrer og går. Brette tøy blir kanskje meditativt også, på et sånt sted.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 20:16   #46
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg knekker sammen og gråter. Dersom jeg klarer å ta signalene før det kommer så langt, pleier jeg å legge meg under dyna en liten stund, eller jeg evakuerer til vaskerommet og bretter klær, eller tar med strykebrettet ut i kjellerstua og setter på noe skit på tv, som jeg ser på mens jeg stryker. Får se det positive i det; hadde jeg aldri vært sliten og følt behov for alenetid, ville det aldri blitt strøket klær her i huset.

Gammel 29-05-12, 20:18   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Egentlig tror jeg vasking kunne vært meditasjon. Tenk deg et digert vaskerom, koselig innredet med både lenestol og planter. Alt er ryddig og organisert. Og lekkert, selvsagt. Du har en radio der, og det er mulig å bare sitte og høre på Vaskemaskinen der den surrer og går. Brette tøy blir kanskje meditativt også, på et sånt sted.

Gi meg klesrom vegg i vegg så jeg slipper klesdistribusjon så kan jeg også flytte inn på vaskerommet.

Gammel 29-05-12, 20:20   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pr i dag er jeg dønn på felgen. Jeg ringte jobb og sa jeg ikke kom i dag, og håpet å ta meg inn. Det gik i dass, i stedet er jeg enda mer sliten nå enn da jeg sto opp, så jobben har fått beskjed om at jeg ikke kommer i morgen heller.

I morgen, i morgen håper jeg å bruke dagen på å lese, sove og bruke tid i badekaret. Hadde det ikke vært for at jeg foretrekker være kjørbar for tiden, hadde det blitt et digert glass rødvin på kvelden med, men det får vente til bedre tider.

Men plan for morgendagen - sove, lese, badekar og kanskje finne fram symaskina om jeg rekker, før det braker løs igjen.

Gammel 29-05-12, 20:32   #49
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så begeistret for vaskerommene deres. Det føles som jeg tilbringer mer tid på vaskerommet enn på soverommet i løpet av ei gjennomsnittlig uke, og jeg er rimelig sikker på at jeg hadde vært mer opplagt om det hadde vært omvendt.

Men jo da. Jeg kaster jevnlig ut resten av familien så jeg skal få vasket huset. A-l-e-n-e.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 20:35   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg er utslitt, så sløver jeg. Jeg sitter pal i sofaen, spiser noe godt, drikker te/vin, ser lette tv-serier, spiller Wordfeud. Eller jeg sover. Jeg har blitt flinkere til å si at det er helt greit. Jeg vet at jeg ikke blir mindre uthvilt verken av trening eller "pusling i heimen". Det er bare arbeid for meg. Så derfor - sofasliting.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 20:35   #51
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har et vanvittig travelt liv og alt koker ned til å få nok søvn, så jeg tar en sovekur innimellom. Det vil si at jeg legger med tidlig flere kvelder på rad.

Og så er det for meg veldig profylaktisk å ikke gå i "synd på meg"-fella.
Jeg tror virkelig det et svært helsebringende å se på seg selv som en heldig person og ikke en som har det fælt.

Og der hadde Esme sakt det jeg hadde tenkt til å skrive, så da slipper jeg å kløne med ord.

Bortsett fra at jeg også tar en tur ut til hestene og gråter en skvett i en man eller om jeg er skikkelig vill så rir jeg meg en tur

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 20:36   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og musikk - god musikk - jepp, jeg skal i badekaret i morgen, høre musikk, bade og gaule med. Det gir sjelefred, det! (Håper naboene ikke er hjemme.)

Gammel 29-05-12, 20:54   #53
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Selvrespekt, du. Nå er det jo de av oss som ikke synes Lykken her i Livet er å tusle rundt på kjøkkenet eller dra på Zumba, og som nok kan finne på å både foretrekke og ha bedre nytte av en kveld med pizza på døren, film og rødvin.

Whatever tickles your fancy.

Uansett viktig å passe på seg selv.

Gammel 29-05-12, 20:57   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trener 8 av 9 dager i strekk, sover for lite, stresser enda mer på jobben, ignorerer månedslang halsvondt - og får plutselig 39 i feber, ser det ut til.

Gammel 29-05-12, 20:59   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane;

Uansett viktig å passe på seg selv.

jepp, og en av kjepphestene mine er at det faktisk ikke skal være vanskelig å ta vare på seg selv - whatever tickles your fancy, som du skriver.

I morgen har jeg tid til badekar og høy musikk mens jeg gauler med - håper jeg da for himmelens skyld. Andre ganger har eneste mulighet til litt "ta vare på Inagh" vært å skru musikken høyt på i bilen på vei fra a til b, eller stå i skaugen, pælme stein og brøle. Andre dager - ta på den orange buksa med røde og lilla blomster, bare fordi den får meg i godt humør, og det er alt jeg klarer få til av egenpleie der og da.

Det trenger ikke være fancy, bare det får deg til å føle deg vel, en ørliten stund, om ikke noe annet.

Gammel 29-05-12, 21:46   #56
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

50 armhevinger.

Gammel 29-05-12, 21:47   #57
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eventuelt såpeserier, rødvin og strikketøy. Mannen må massere beina. Det er tross alt hans skyld jeg er sliten.

Gammel 30-05-12, 17:49   #58
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Jeg griner...
Og synger i vei på massevis av sanger, mens jeg tenker over hvor mye bedre livet mitt kunne blitt "hvis bare".
Også spiser jeg masse sjokolade, is, ser sippefilmer på tv og tar med meg dataen på badet, låser døra, setter på vaskemaskina og tørketrommelen og skriver i vei på dataen om hva som plager meg. At jeg egentlig er sliten. det glemmer jeg oppi all deppinga.

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.