|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Ja, lærere synes tydeligvis det er bedre med en krone ekstra i mnd. til hundre tusen lærere enn en sum som faktisk utgjør litt til f.eks. 10.000 lærere. Which reminds me- dersom denne streiken fører til samme begredelige resultat som foregående år, skal jeg melde meg ut av. utd.forbundet. Det sa jeg etter forrige streik, men nå mener jeg det. Mangler et godt alternativ, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Librocubicularist
|
Eg og. Eg trur eg har sagt det fleire gonger og, at lektorlønna i humanistiske fag er konkurransedyktig. Det er arbeidsvilkåra eg slit med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Halloen!
Høh? Personalansvar gir jo tillegg allerede, men avd. ledere har jo ofte så lite undervisning at de knapt kan kalles lærere. Jeg trodde vi snakket om differensiert lærerlønn. En person som tar på seg personalansvar er ikke nødveldigvis en god lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Librocubicularist
|
Eg skal undersøke alternativet på ordentleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Men rine, hvorfor kan det ikke være små grupper med kanskje 8 lærere, og en lærer som leder avdelingen? Jeg gjør jo en full jobb i tillegg til å ha personalansvar, jeg bruker da ikke et fullt årsverk på medarbeidersamtaler og lønnsevaluering?
![]() |
#266 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg kjenner ikke til noen avdelinger på vår skole som er så liten at 8 lærere kan utgjøre en avdeling alene. Avdelinga vår er delt opp i flere arbeidslag/team - disse har en koordinator (uten personalansvar). Et slikt arbeidslag består ofte av rundt 5-8 lærere. I tillegg til personalansvar og ansvar for undervisninga så har avdelingsleder et relativt stort logistikkansvar - dette tar tid. Jeg tror det er få morgener min sjef ikke blir vekket av behovet for å skaffe vikar i løpet av en times tid, og jeg tror det tar mer enn noen timer i uka å få utført selve lederjobben for en avdelingsleder på en skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Halloen!
Fordi det ikke er penger til så mange avd.ledere. Forskjellen på privat og offentlig sektor, vet du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Nei, jeg skal slutte å engasjere meg i organiseringen, altså.
![]() |
#269 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg syns du har et godt poeng som jeg skal gruble videre på. Det vil også gir flere lærere muligheter til "karriere" og høyere lønnsutsikter, jeg tror ikke det er en ulempe for skoleverket som sådan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
#271 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Jeg mener vel egentlig at skolen må omorganiseres kraftig hele veien jeg altså. Ett eller annet sted må en eller annen skjønne at ved å bruke litt mer midler i budsjettinngang så ender man fort med å ha brukt mindre penger totalt når året er omme. |
![]() |
![]() |
#272 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Jeg tror dårlig ledelse oftere er et problem enn dårlige lærere. Jeg kan ikke si at jeg jublet da jeg fant ut at en skole vi er tilknyttet som per i dag er veldig god etter mange år med god ledelse nå har fått en leder jeg ikke akkurat forbinder med dette. Ikke bare fordi selve ledelsen er dårlig, men også fordi jeg frykter at en del av de flinkeste lærerne vil bytte jobb etterhvert på grunn av det. Dyktige folk har ikke uendelig med tålmodighet om de føler seg jevnlig sabotert av en inkompetent leder heller. En dyktig leder pleier som regel også å få frem det beste i sine ansatte, velge bra i ansettelsesprosesser osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det har enkelte skjønt innen helse nå. De har høyere grunnbemanning som fører til mindre sykefravær og større kompetansedeling som igjen fører til mindre forbruk totalt sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Det er bortimot det lureste som er sagt i denne tråden.
![]() |
#275 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Skyter inn at på barneskoler er det helt normalt at rektorer har personalansvar for alle lærerne, på vår skole betyr det mellom 30 og 40 lærere. Inspektør har som regel ansvar for timeplaner, vikarinnkalling og diverse annet. Inspektør underviser også som regel litt.
![]() |
#276 |
Er frisk!
|
![]() |
|
|