Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Camilla Läckberg

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 12:01   #21
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Camilla Läckberg

Jeg tenkte faktisk på det her en dag, at det mulig må være dårlige setninger fra oversetteren? Iallefall håper jeg det for hennes skyld. Har ikke sjekket om det er samme person som har oversatt alle bøkene.. Synd om oversetteren skal ødelegge for boken.

Jeg liker å lese bøker hvor hovedpersonen/personene går igjen i en serie sånn at jeg blir litt kjent med navnene/personene ellers så er jeg så treg på å få en sammenheng når det er så mange personer å forholde seg til for hver bok.. (Liker type bøker som Jo Nesbø, Camilla Lackberg, Stieg Larsson, Jørn Lier Horst, Mo Hayder...

Gammel 29-05-12, 12:38   #22
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Du kan kjøpe de av meg.

Har du alle? Hva skal du ha for dem, evt.?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:36   #23
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nå lest ferdig Predikanten, og irriterte meg grønn over at det konsekvent sto "bebien". Er det virkelig lov? Det ser jo helt dust ut! Og så at det hadde stått "Jacob" i omtrent 250 sider, før han plutselig het "Jakob".

Gammel 31-05-12, 19:48   #24
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greiest å lese dem i rekkefølge om du har tenkt å lese alle likevel. Jeg synes som regel at "plotet" i bøkene til Lâckberg er bra, men til tider ganske dårlig språk ødelegger litt. Håper at det "bare" er oversettelsen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:52   #25
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker bøkene hennes veldig godt, og ville ha lest dem i rekkefølgen de kom ut.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:01   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker krim, og syns også historiene i utgangspunktet virker spennende, men språket er bare for dårlig. Spesielt dialogene er så flaue at jeg ikke orker. Jeg tror ikke det er oversetterens skyld.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:10   #27
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filifjonka: Det er godt mulig at hun bare skriver så dårlig, ja. Uff.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:33   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

jeg har ikke alle, dessverre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:23   #29
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser bøkene hennes på svensk, og har ikke reagert på spesielt dårlig språk. Nå har jeg norsk som morsmål, da, så det kan jo hende jeg bare ikke oppfatter dårlig svensk.

Det oppleves ikke som en distraksjon i hvert fall.

Gammel 31-05-12, 21:40   #30
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hørt dem på lydbok, og hun som leser er flink.

Gammel 31-05-12, 21:40   #31
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest dem i rett rekkefølge. Noen på svensk, noen på norsk. Det kommer litt an på hvor jeg har befunnet meg når jeg har hatt behov for litt lett underholdning. Jeg tror bøkene er litt bedre på svensk, men det er ikke noe "wow" over dem heller, sånn språkmessig.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:58   #32
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Samme her!

Gammel 31-05-12, 23:46   #33
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Isprinsessen, som er første bok, kom ut for ikke så lenge siden. Så den ble nok bare utgitt pga de senere bøkene har blitt så populære. Jeg syns språket der var merkbart dårligere enn i de siste bøkene jeg leste. I grunnen så har både språk og plott blitt bedre og bedre utover serien, og det er kanskje ikke så rart

Noen som vet når siste bok kommer i pocket?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 00:13   #34
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også lest bøkene i rekkefølge. Jeg har ikke gjort det og ser at det hadde vært en fordel å gjøre det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 00:15   #35
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes den siste boka var dårligst språkmessig. Der var det også irriterende tilbakeblikk, som noen nevnte tidligere i tråden. Men jeg har lest alle bøkene i rekkefølge og likte de godt. Fengende og underholdende.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 01:05   #36
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Helt enig!

Ellers så kan jeg berette om at jeg nå har besøkt Fjellbacka (impuls ved kjøring i Sverige), og det var en koslig liten småby!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.