Sv: Hyttestørrelse og restriksjoner
Jeg synes faktisk ikke så mye om slike forslag. Ja, er enig i at "hyttepalass" er usmakelig, og at den moralske grensen alltid vil variere i befolkningen... men reagerer når regler og begrensninger og rammer skal være så strikte.
Ja, det menes jo godt, og FFVH har gode motiver og hensikter og setter mye fornuftig på dagsorden. Jeg mistenker dog av og til at det andre ganger kan være god gammeldags norsk misunnelse som ligger bak. Dessverre.
Det er tross alt individuelle forskjeller ute og går - en familie med mine/dine/våre barn er kanskje av og til 7-8 personer på tur? Kanskje er de hyggelige og tar seg av foreldregenerasjonen i påsken? Kanskje skal den leies ut innimellom (en miljøvennlig tanke, ikke sant) slik at det er praktisk med mye skap og kanskje mulighet til å stenge av en del? Kanskje trenger man spesiell tilrettelegging?
Og ikke kom å si at man i slike tilfeller kan søke spesielt om å få bygge større - det funker ikke i byråkratiNorge. Selv tillatelse til å bygge på hverdagshuset sitt kan jo man vente på i årevis!
Nei, da synes jeg heller at man kan avgjøre i hver enkelt kommune hva man ønsker å tillate. Type "Man har bestemt seg for at man ikke under noen omstendigheter vil tillate bygging av fritidsbolig på over 250 kvm" eller noe sånt - da må jo palassbyggerne finne seg andre steder (eller land).
Sist redigert av Miss Norway : 02-04-07 kl 20:53.
|