|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Ormekur til kattMå man til dyrlege for å få det eller kan man kjøpe det på apoteket.
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ormekur til katt.Hah, dette kan jeg, og det uten å ha katt. Venninna mi klaget nemlig nettopp på at man må til dyrlege for å få resept på ormekur. Så da regner jeg med at man må det overalt. Før var det visst reseptfritt, men ikke nå mere.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ormekur til katt.Ja, du må til dyrlegen. Men du kjøper den der, du trenger ikke ta med resepten et annet sted. Hvis det er utekatt bør han få ormekur litt oftere, og pass på å ikke bruke samme type hver gang. Vår får et par ganger i løpet av sommerhalvåret, og en gang om vinteren, sånn omtrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Ormekur til katt.Oi såpass ofte? ja jeg husker vi gikk før og kjøpte det selv på apoteket. men langt i bakhodet syns jeg jeg husker at jeg måtte til dyrlegen nå. sukk og stønn. Må jeg dra med meg katten? eller kan jeg bare gå innom dyrlegen og kjøpe?
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Ormekur til katt.Neida, du trenger ikke ta med katten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ormekur til katt.Her hos oss kan jeg bare ringe dyrlegen, eller stikke innom, kjøper kur der. Kattene mine får det som dråper i nakken, så slipper jeg å sloss med skarpe klør og bestemte pusedamer.
![]() |
#8 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Ormekur til katt.Drontal og Panacur er da reseptfritt? Vi har likevel fått resept hos veterinær på de dråpene man drypper i nakkeskinnet siden det er adskillig enklere å få i katten enn tabletter
![]() |
![]() |
#9 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Ormekur til katt.
Vi bruker de dråpene til kattene våre, men vi får kjøpt de hos veterinæren. Får ikke resept. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
Jeg er rimelig sikker på at venninnen min bruker tabletter og at hun må ha resept på disse, det hadde visst skjedd en endring på reglene.
![]() |
#12 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fås kun på resept nå ja. Men er det ikke fordi ormekur nå ikke skal gis uten mistanke om orm, at de derfor må til veterinær? Jeg innbiller meg det, men mulig jeg tar feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ormekur til katt
Ja, jeg vet egt det. Men ormekuren virker jo ikke forebyggende og tenkte da at det var årsaken til at det nå er kommet på resept. Da tok jeg nok feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ormekur til kattJeg ringer veterinæren/dyreklinikken og ber dem fakse resept til nærmeste apotek og så henter jeg ut kuren (dråpene) der. Enkelt penkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ormekur til kattVi måtte til veterinær og hente resept og så på apoteket og hente ut tablettene.
![]() |
|
|