Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 12:19   #61
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brus?

Ja lillen drikker brus. Favoritten er cola, kanskje fordi det er den eneste brusen jeg kjøper....Men ho får det ikke så ofte så det gjør noe.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:37   #62
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Våre barn er faktisk veldig glad i vann. Det er helt supert. Brus har vi bare i hus når det er bursdag. Av og til kjøper vi Farris. Har ikke så mye saft heller.. og ikke så ofte juice. Vi drikker vann, og melk. UTEN O-boy.

Herregud å kjiipe foreldre vi er.. Hihi

Gammel 28-03-07, 22:53   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Våre barn er faktisk veldig glad i vann. Det er helt supert. Brus har vi bare i hus når det er bursdag. Av og til kjøper vi Farris. Har ikke så mye saft heller.. og ikke så ofte juice. Vi drikker vann, og melk. UTEN O-boy.

Herregud å kjiipe foreldre vi er.. Hihi

Vi er i tilfelle enda kjipere. Våre unger elsker vann og vi drikker kun vann og melk. O'boy har vi aldri hatt og saft har vi en gang i året, maks. Brus kun til bursdag. Juice av og til, men ikke så ofte. Hvis vi har juice har vi ofte en med masse antioksidanter :sær:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:55   #64
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får brus til lørdagsmiddag hver uke. Litt i bunnen av glasset til minsten, og resten av halvlitersflasken deles på de to andre. Ellers får de til fest, og av og til hos mormor og morfar.

Jeg drikker sjelden brus, og mannen drikker cola på varme sommerdager.

Gammel 28-03-07, 23:09   #65
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Vi har sjelden brus fordi vi ikke er så hekta på det.
Ungene har fått det innimellom, men de maser ikke så mye om det.
De drikker mye eplejus, og det er heller ikke bra for tenna selv om den er sukkerfri.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 23:11   #66
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Petrus drikker ca 1\2 l brus på lørdag. Og det gjør jeg også! og så sniker jeg meg til en ISKALD boks med cola innimellom.

Gammel 30-03-07, 23:15   #67
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Barna drikker ikke mye brus, men jeg drikker for hele familien, er avhengig av tab x-tra, jeg bare må ha det.

Gammel 30-03-07, 23:34   #68
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

De eldste på 7 og 9 får kun litt på Lørdager og i selskaper.
Aldri cola.
7-åringen drikker kun vann ellers,
og de gangene hun får brus drikker hun noen slurker før hun heller det ut og tar i vann.

Minstemann på 19 mnd har aldri smakt annet enn vann,
og sånn skal det forbli en god stund.

Jeg fikk selv cola hver dag som liten, og er helt avhengig.
Får abstinenser, hodepine og blir skikkelig irritabel om jeg må gå en dag uten.

Nå har jeg kuttet ned til lettbrus og SKAL slutte.
Ungene kommenterer det og det hjelper, jeg vet at jeg MÅ.

Gammel 01-04-07, 22:19   #69
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min er avhengig av pepsi max. Jeg er ikke så veldig glad i kullsyre og drikker kun brus på restaurant og borte på besøk Eldstemann på 7 liker ikke brus i det heletatt, ei heller juice og saft, kun vann.
Mellomste på 4 kunne drukket brus til hvert måltid om han fikk lov, men det blir kun til middag på lørdag for hans del.
Vesla på 1,5 år ha fått smake, men ser ut til å bli som mamman.

Olden boble har jeg sansen for om jeg skal ha noe annet enn vann. God smak, få kalorier og naturlig søtning

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:21   #70
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Er dere også sånn at COLA er den værste brusen? Sånn er jeg. bare jeg ser et barn som drikker cola så tenker jeg mitt. ja så kjip er jeg. Er ikke vanlig brus like godt/ille som cola egentlig?
Jeg er jammen glad for at snuppa mi er så glad i vann.
Merker at familie og venner, noen av de, syns at jeg er litt kjip i blant ja. Stakkars barn som må drikke vann liksom.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:17   #71
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mathias er bare halvannet år og har selvsagt ikke drukket brus. Heller ikke saft eller annen sukret drikke. Han er veldig glad i vann.

Jeg drikker brus selv, men skulle ønske jeg klarte å la være.

Gammel 02-04-07, 19:20   #72
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke brus, og med mindre jeg er gravid får jeg ikke ned mer enn maks. ett glass. Vi kjøper det aldri, og har det aldri i hus, hvis ikke noen tar med noe til oss.

Hvis vi er ute og spiser, så har storesøster ofte lyst på brus, men mer enn to-tre slurker får hun ikke ned. Det virker som både jeg og hun har en innebygget sperre mot kullsyre, og godt er det!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 21:50   #73
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Er dere også sånn at COLA er den værste brusen?

Enig. Koffeinbrus synes jeg ikke er barnebrus.

Gammel 02-04-07, 22:01   #74
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ungene drikker brus i bursdagsselskap.

Ellers drikker de vann, melk eller av og til jus.

Problemet med brus og tenner er i hovedsak at man drikker mange små slurker i løpet av en flaske/over tid. Da utsettes tennene for mange syreangrep. Drikker man et glass i full fart eller til mat blir det ikke så skadelig for tennene. Men kroppen har selvsagt uansett ikke godt av brusen, med eller uten sukker.

Jeg drikker litt cola light selv, fordi det er trøsta mi nå som jeg har sluttet å røyke. Har planer om å slutte med det, når jeg ikke trenger mer trøst.

Gammel 03-04-07, 00:36   #75
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker brus, men prinsen har aldri smakt. (Han har nettopp fått smakt saft for første gang i sitt liv - 2 år)

Vi drikker mest vann vi, men mannen er storforbruker på colalight.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.