Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 16:53   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis det kommer til å irritere deg så ville jeg tatt begge sider, hvis ikke ville jeg latt det være, tror jeg. (Jeg hadde nok tatt begge sider, for jeg hadde gått rundt og bare murret på at jeg bare tok en side og det er det ikke verdt.)

Det høres i grunnen skrekkelig kjent ut.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Slår døren ut eller inn? Hvis den slår ut, ville jeg tatt begge sider av estetiske årsaker.

Den slår inn i kottet. Og slår innover på en slik måte at man ikke ser den når man står inne i kottet heller. Skal man se den, må man gå inn i kottet og lukke igjen døra. Den siden blir virkelig aldri synlig, slik døra er montert nå. Hadde den slått ut i gangen, hadde det ikke vært spørsmål; da hadde jeg tatt begge sidene.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvis du bare maler på baksiden, risikerer du hvertfall at det er linoljemaling der og at hele skiten begynner å flasse og skalle av :btdt:

Det er aldeles uaktuelt å male over det som er nå. Den er så stygg at den neppe blir veldig mye bedre av å males.

Sitat:

Vi fikk råd fra maleren om å ta hele døra på en gang, han mente den kunne slå seg selv om den var like gammel som huset (1922).

Sitat:

Eksen brukte ...noen... timer på å ta forside og bakside av de 7 dørene som skulle tas, og jeg malte. Men resultatet ble vanvittig flott. Naboen tok dørene omtrent samtidig - de bare dyppet dørene hele nedi et syrebad av noe slag og vips (eller de lå vel nedi der en stund tror jeg) var dørene malingsfrie.

Her er våre dører:

Det er akkurat samme type dør som jeg holder på med nå.

Sitat:

Her er naboens dører:

Dette er nøyaktig samme dør som vi har på kjøkkenet, bare enkeltdør og halvparten så høye glassflater. De høye glassene på vår dør er erstattet med ruglete glass, av den typen man brukte i dører på 70-tallet. Jeg har lurt på hvordan de originale glassene så ut, og her var svaret!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.