Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?
Lammeskinn skal vi visst få av bestemora mi "Eg har sett at folk går rundt med akryl i vogna, det går ikkje an, du må kjøpe skinn og sende rekninga til oss, er du klar over kor brannfarleg akryl er..." var den 15 minutter lange talen eg fekk, då eg fortalde at ho skulle bli oldemor. Så det er også i boks. Og vi må love å ikkje bruke akryl i vogna.
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Butikkene er åpne også etter fødselen.
Det er vel greit å ha litt klær å skifte på, særlig bodyer, det blir jo litt gulping og gjerne bæsjing som gjør at man må skifte ofte.
Ellers husker ikke jeg så mye. Det er ikke så mye man MÅ ha.
Mitt tips går kanskje mer på ting du behøver:
ammeinnlegg
sånn krem til å smøre på brystvortene
De største nattbindene
Paracet til å ha med på sykehuset. Kroppen er laget sånn at livmora trekker seg sammen noe veldig når barnet suger av brystet. Og i tillegg er det ganske vondt å amme i starten. Det er ikke farlig å ta en paracet innimellom, og da slipper man å måtte tigge fra personalet.
Brystpumpe er ikke sikkert at du behøver, men vær klar til å skaff deg en om du føler det blir nødvendig.
Og så et siste tips: pass på brystene. Kle godt på dem og pass dem for trekk. Du vil ikke ha brystbetennelse.
Lykke til!.
Dette var gode tips! Noterer. Eg har ikkje tenkt på meg sjølv i det heile tatt, bare ungen. Det skjer jo ting med kroppen min også, så klart.
|