Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 10:42   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Du kan få kjøpe alt du trenger av tøybleier til de første 6 mnd av meg. Masse fint. Bitti d'lish, Bum Genius AIO, Fuzzi Bunz, diverse lommebleier, brettebleier, kneppebleier, fine bambusbleier, ullbukser, bleieposer...The works.

Ellers mener jeg at det man trenger er: vugge eller seng, vogn, skinnpose/skinn, noen strikkede ulltepper, sjal, ergosele eller lignende bæredings, gulpekluter og litt tøy.

Min mellomste var ingen gulpebaby. Hun brukte to bodyer, to strømpebukser og to sparkebukser det første halvåret - året. Jeg luftet det ene settet, mens hun brukte det andre. I tillegg var hun seinhøst-baby og det gikk kun i Nøstebarn. Største var født om sommeren, en varm sommer, og var gulpebaby, så der gikk det mer tøy og minsten hadde hosteinduserte sprutbrekninger hele_jævla_tiden, og det gikk mye tpøy og ble en del håndvask, siden det var vinter og jeg ville kle den lille pip'en i ull.

Ammetopper (gjerne brukt) og gode amme-BH'er er bra. Om vinteren kan det være fint med ull. Jeg lagde meg noen selv: jeg kjøpte billige ullsingleter og langermede undertrøyer i ull på Sparkjøp. Jeg klippet stroppene på singletene og la inn litt strikk og så tok jeg ulltrøyen med lang arm utenpå. Ull innerst og ammegenser i ett.

Vi har arvet, fått og kjøpt mye brukt, selv om vi strengt tatt hadde hatt råd til noe annet, dersom vi prioriterte det. Men det er nok ting her i verden, det er fint at vi sirkulerer.

Jeg har forresten en pose med babyleker (nyfødt) som jeg vil bli kvitt. Vil du ha de? Jeg skal vaske dem, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.