|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streik, to-ukers plan og lekserOm ukeplanen var laget og lå på nett så burde vel leksene vært gjort.
![]() |
#22 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Streik, to-ukers plan og lekserGinaK: De to på ungdomsskolen hadde planen, men hun på barneskolen hadde ikke fått plan fordi denne ikke var ferdig. De var på overnattingstur og så ble det streik. Hun går i 2 klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Streik, to-ukers plan og lekser
Det er jeg faktisk litt uenig i. Her blir skolene stengt på kort varsel på grunn av streik, og ingen vet når skolene åpner igjen. Noen har bøkene med seg hjem, andre har ikke det. Det blir ikke gitt instrukser om at lekser skal gjøres når skolen informerer om mulig streik, og jeg syns det er drøyt å anta at alle skal finne det helt naturlig at leksene skal gjøres som normalt. I spesielle situasjoner må man kunne se litt utover prinsippene sine. Jeg har tre unger i grunnskolen, ingen av dem har måttet ta igjen lekser etter streiken. Hadde de måttet ta igjen lekser, da kan det nok hende at lærermora hadde funnet det for godt å sjekke om læreren fulgte opp leksene som barna mine måtte ta igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Streik, to-ukers plan og lekserDet synes jeg er rimelig, Darth. Leksene gjøres jo nesten utelukkende for lærerens skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
En, av to-tre
![]() Sv: Streik, to-ukers plan og lekser
Jeg redigerer svaret mitt på grunn av mye personlig informasjon som ikke egentlig var spesielt relevant. Sist redigert av Darth : 07-06-12 kl 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Halloen!
![]() Sv: Streik, to-ukers plan og lekserHvorfor skal de jobbe alene i flere timer? Man hjelper vel ungene med lekser om ettermiddagen selv om læreren er i streik. Selvsagt er det tåpelig å gjøre førti matteoppgaver helt feil, men det er vel ikke nødveldigvis det som blir diskutert her? For vår del gikk leksene ut på å lese (som niåringen fremdeles trenger trening i, selv om han har lest lenge) mattestykker for begges del, som de løser med litt veiledning, men absolutt ikke har stålkontoll på noen av dem, og engelsk tekst og gloser for tolvåringen-mange nye ord å lære! For min del er det synet på hva lekser egentlig er som blir helt feil. Lekser er til for at man skal fordype seg i stoffet og øve mer på ting man ikke kan så godt, de er ikke til for å få tiden til å gå, eller for at læreren skal ha noe å holde på med om kveldene. Det er slett ikke alltid jeg leser nøye gjennom småoppgavene som mine elever leverer inn, men de er veldig opptatt av å få karakter på alt de gjør. At de faktisk (de fleste) lærer noe av å gjøre oppgaver til et kapittel i boka og bør gjøre det for sin egen del, har de vanskelig for å tro. (Jeg leser selvsagt de aller fleste oppgaver nøye, så jeg har ingen problemer med å vite hvor elevene befinner seg faglig, noe annet ville jo vært uhørt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
En, av to-tre
![]() Sv: Streik, toukersplan og lekserJeg mener også at man gjør lekser for å lære noe, derfor er det viktig at leksene blir fulgt opp, noe de ikke blir under en streik. Det er jo bare helt superflott at dere har fått ungene deres til å gjøre lekser, men de ungene som ikke har gjort lekser syns jeg kan slippe å ta dem igjen - for de havner jo på toppen av de nye leksene. Jeg ser ikke helt at det automatisk ligger mye læring i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Halloen!
![]() Sv: Streik, toukersplan og lekserJa, altså, jeg streiket jo bare som lærer, ikke som mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Streik, toukersplan og lekserMin måtte gjøre lekser under streiken og det syntes han var blodig urettferdig. Nabojenta slapp nemlig, for de streiket jo!
![]() |
|
|