Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den beste parfymefrie solkremen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 19:11   #41
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste parfymefrie solkremen?

Jeg har som nevnt sverget til La Roche Posay og Cliniderm de siste par årene, men vi har også hatt Cosmica med hell. Nå har jeg derimot prøvd meg på Cosmica igjen, men etter tre dager må jeg konstantere at det tåler jeg visst heller ikke lenger - jeg får elveblest og klør der jeg har smurt meg; hovedsakelig ansikt, bryst, rygg og armer. Det er helt fryktelig. Så da er det bare LRP og Cliniderm igjen, må nok hamstre ja!

Det er så snodig. Jeg har ingen allergier og reagerer nær sagt ikke på noen ting, foruten solkrem og deodoranter.

Gammel 29-05-12, 19:24   #42
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker Organic Children fra Green People på barna. Kjøpes på Vita. Veldig fornøyd med den så har kjøpt flere tuber av den i år også. Funker bra på eksemgutten også. Lett å smøre ut og ikke så tett som mange med fysisk filter kan være.

Gammel 29-05-12, 19:31   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg dør snart hvis det ikke slutter å klø på ryggen og skuldrene!

Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 19:32   #44
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Tredve.

Den kan ikke jeg ha heller. Jeg har begynt å smøre med max faktor 25 og smører heller oftere. Det er noe i den med faktor 30 som vel heller ikke kom så godt ut i test forøvrig.

Gammel 29-05-12, 19:34   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Den kan ikke jeg ha heller. Jeg har begynt å smøre med max faktor 25 og smører heller oftere. Det er noe i den med faktor 30 som vel heller ikke kom så godt ut i test forøvrig.

Dette er en annen enn den i testen oppi her. Dette var babykremen.

Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 11:08   #46
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg datt innom solkremtesten fra Grønn hverdag nå og ser at solkremen som jeg har brukt på gutta er dømt nord og ned.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men på testen til grønn hverdag kan en solkrem fra samme merke få toppkarakter, en annen innen samme merke kan få strykkarakter.

Det er akkurat dette jeg også blir så forvirret over.
Man kan ikke bare si at solkremen fra La Roche-Posay Anthelios Barn er bra, for den med spray, faktor 50 er godkjent, mens den fra samme merke, samme solfaktor, men i tube/lotion er IKKE bra!!

Ser de har vurdert Eucerin Kids Sun Spray, faktor 50+, hvordan er sprayen med solfaktor 30, tro?

Jeg har forresten aldri brukt SF50 på gutta, det går i maks 30, noen ganger 25/20. De har veldig god hud men jeg vil jo ikke bruke solkrem med skadelige parabener.
Må finne ut av dette før vi drar sydover..

Gammel 10-06-12, 13:28   #47
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Faktor 50 er da virkelig helt unødvendig? Faktor 15 sies vel skal stoppe 95% av strålene, så å gå veldig mye over det i faktor vil jo si mye ekstra skit for veldig lite ekstra beskyttelse. Smøre ofte nok, og mye nok krem er viktigere enn veldig høy faktor.

Gammel 10-06-12, 15:04   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Faktor 15 sies vel skal stoppe 95% av strålene, så å gå veldig mye over det i faktor vil jo si mye ekstra skit for veldig lite ekstra beskyttelse.

Hvor har du dette fra? Både jeg og sønnen min blir solbrent etter 30 minutter i sola med faktor 15. Vi kan gå mye lenger med faktor 20 eller 30.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 18:44   #49
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor har du dette fra? Både jeg og sønnen min blir solbrent etter 30 minutter i sola med faktor 15. Vi kan gå mye lenger med faktor 20 eller 30.

Leste det for lenge siden. Det jeg finner nå f.eks her er at faktor 15 stopper ca 93% av UV-B-strålene, faktor 20 95% og faktor 60 98%.

Her står det at faktor 15 stopper 93,3%, faktor 20 stopper 95% og faktor 30 stopper 96,6%.

Ikke store forskjellen når man passerer faktor 15 og jo høyere faktor jo mer skit er det jo i solkremen. Særlig de med kjemisk filter. Ungene bruker kun partikkelfilter på de delene av kroppen som ikke dekkes av uv-tøy og de har aldri blitt solbrente. Faktoren har variert fra 15-30, avhengig av solkremen.

Blir dere solbrent etter 30 min med faktor 15 så er det kanskje solkremen det er noe feil med?

Gammel 10-06-12, 19:57   #50
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Den fra forever living er jeg avhengig av. Hele året til meg selv. Bruker og på ungene i sommerhalvåret. Både spray og krem solfaktor 30. Like god som en lett hudkren.

Gammel 11-06-12, 00:53   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Blir dere solbrent etter 30 min med faktor 15 så er det kanskje solkremen det er noe feil med?

da er det i såfall noe feil med de fleste solkremer, så nei, jeg tror ikke det. Dette er ikke akkurat noe nytt som skjer altså. Jeg har hatt like solsensitiv hud hele livet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.