Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 14:08   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?

Jeg ønsker meg nye dørvridere, av den typen under. De er helt riktige til huset mitt, og jeg synes de er så veldig, veldig fine. De er nye, men laget etter modell fra riktig tidsperiode.

Problemet er at de er forniklet. Og da blir jo idiotspørsmålet: kan man installere slike i huset sitt, når man har nikkelallergi?

(Ja, jeg vet de finnes i messing også, men de er jo mye, mye finere som forniklet. Buhu! )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg dorvrider1.jpg (84,6 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg dorvrider2.jpg (90,3 KB, 12 visninger)
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:18   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?

De finnes ikke i aluminium da? Eller børstet stål, eller noe sånt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:20   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.jula.no/dorhandtak-til-innerdor-316026

Det står at det er krom.

Gammel 11-06-12, 14:23   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er nok ikke fra Jula, de jeg skal ha ... Og de er definitivt forniklet, på ett eller annet vis.

Det er disse:
http://www.moloas.no/Produkter/Dorvr...rdor_forniklet

Gammel 11-06-12, 14:24   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Åh, de var jo nydelige jo.

Gammel 11-06-12, 14:25   #6
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men selve håndtaket er jo ikke i metall. Hvor ofte tar man på de andre delene, liksom? Tror jeg ville gått for det, jeg.

Gammel 11-06-12, 14:53   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kinki. Det er noen som reagerer så kraftig at det ville ha vært et problem. Hvis jeg husker riktig i farten så vil man med nikkelallergi også reagerer på mynter. Gjør du (eller andre i husstanden) ikke det så tenker jeg det er fritt fram.

Hentet dette fra store norske leksikon

Opprinnelig lagt inn av sitat

. Sølvmynten ble fra 1924 erstattet med mynter av kobbernikkel (75 % kobber, 25 % nikkel). Fra 1964 preges dessuten 5-kroner i samme metall. 10-kronemynten, som utgis fra 1983, har en annen sammensetning (81 % kobber, 10 % sink, 9 % nikkel). Ved spesielle anledninger er det preget minnemynter.

Gammel 11-06-12, 15:21   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg tåler mynter helt fint.

Gammel 11-06-12, 15:25   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg nok sikkert hadde kommet til å ta sjansen. (Om ikke noe i familien var så hyperallergisk at de ikke tåler en fjert med nikkel i, selvsagt.)

Gammel 11-06-12, 15:30   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nikkel i messingen også, så da er du like langt.

Gå for det. Grepet er jo i plast eller bakelitt, det er der du skal grie.

Gammel 11-06-12, 18:56   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Kommer vel an på graden av allergi? Jeg har definitivt nikkelallergi, men reagerer ikke før jeg har vært i kontakt med nikkeltingen over litt tid - et par timer går greit, og så lenge bruker jeg sjelden kose dørhåndtakene mine.

Gammel 11-06-12, 19:21   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

De var helt nydelige, Teo. Og man pleier vel ikke å holde så veldig lenge i håndtaket av gangen? Særlig ikke innenfor selve grepet?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:09   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tåler sånne i hvertfall. Min nikkelallergi krever i hvertfall at ting ligger innpå huden litt over tid før jeg reagerer. Det vil jeg tro gjelder de fleste, det ligger vel egentlig i type 4-allergiens reaksjon, det er ingen straksreaksjon for å si et sånn. Så jeg vil tro det der går bra for de aller fleste.

Gammel 11-06-12, 20:33   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du holder jo kun på det sorte uansett. Men om driver usikker kan du vel lete etter noen med chrom i stedet?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:40   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du ikke du har tatt på langt mer forniklede håndtak i årevis, da? De der har jo ikke metall på gripeområdet en gang?

Gammel 11-06-12, 20:41   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du kan levere de til kromming hvis det blir et problem. De var veldig fine.

Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 20:44   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Dere svarer akkurat det jeg vil høre. Finingene!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.