|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Jeg ønsker meg nye dørvridere, av den typen under. De er helt riktige til huset mitt, og jeg synes de er så veldig, veldig fine. De er nye, men laget etter modell fra riktig tidsperiode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?http://www.jula.no/dorhandtak-til-innerdor-316026 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?De er nok ikke fra Jula, de jeg skal ha ... Og de er definitivt forniklet, på ett eller annet vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Men selve håndtaket er jo ikke i metall. Hvor ofte tar man på de andre delene, liksom? Tror jeg ville gått for det, jeg.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Kinki. Det er noen som reagerer så kraftig at det ville ha vært et problem. Hvis jeg husker riktig i farten så vil man med nikkelallergi også reagerer på mynter. Gjør du (eller andre i husstanden) ikke det så tenker jeg det er fritt fram.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Jeg kjenner at jeg nok sikkert hadde kommet til å ta sjansen. (Om ikke noe i familien var så hyperallergisk at de ikke tåler en fjert med nikkel i, selvsagt.)
![]() |
#10 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Det er nikkel i messingen også, så da er du like langt.
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Kommer vel an på graden av allergi? Jeg har definitivt nikkelallergi, men reagerer ikke før jeg har vært i kontakt med nikkeltingen over litt tid - et par timer går greit, og så lenge bruker jeg sjelden kose dørhåndtakene mine.
![]() |
#12 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?De var helt nydelige, Teo. Og man pleier vel ikke å holde så veldig lenge i håndtaket av gangen? Særlig ikke innenfor selve grepet?
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Jeg tåler sånne i hvertfall. Min nikkelallergi krever i hvertfall at ting ligger innpå huden litt over tid før jeg reagerer. Det vil jeg tro gjelder de fleste, det ligger vel egentlig i type 4-allergiens reaksjon, det er ingen straksreaksjon for å si et sånn. Så jeg vil tro det der går bra for de aller fleste.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Tror du ikke du har tatt på langt mer forniklede håndtak i årevis, da? De der har jo ikke metall på gripeområdet en gang?
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Forniklede dørvridere når man har nikkelallergi?Du kan levere de til kromming hvis det blir et problem. De var veldig fine. |
![]() |
![]() |
|
|