|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Hei Nelly, arme krok. Den er ment å være en huskeregel for edelgassene, men jeg må ha glemt slutten på veien et sted, for det mangler jo tre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Høyre er hilsehånda. Og den må man skjære i lufta med når man dekker bord.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?
Litt avsporing, men det er ikke et ukjent problem at en del har en slags "venstre-høyre-dysleksi". Det er til og med en som har tatt doktorgrad på emnet.
![]() |
#24 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#25 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Månen: ny, spissene peker mot høYre, ne, spissene peker mot Venstre.
![]() |
#26 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?I-en og y-en gikk en tur på byen, så så de j-en og ville ikke seen.
![]() |
#27 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Helibebcnof. Det var tider. :mimrer til kjemitimene:
![]() |
#28 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kom over et russekort hvor det sto: Spis alltid gul snø, det kan være øl i den.
![]() |
#30 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Smarte huskerregler man faktisk har bruk for?
Og jeg lærte at når månen ser ut som et komma, da kommer den. Altså vokser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
frakoblet
|
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?… og jeg lærte at når månen passer inn i venstre hånd (formet som en liten a), er den i ne. I høyre hånd er den i ny.
![]() |
#32 |
Mother of Dragons
|
Det er vel helst motsatt?
![]() |
#33 |
maler
|
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Elin arva den gamle hesten even.
![]() |
#35 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#36 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Eg bruker "spring forward, fall back" for å hugse kva veg klokka skal stillast. Og den med fingerknokane og månadane, bruker eg ofte. Og så har eg husereglar eg har hatt god nytte av i periodar, men som eg ikkje bruker aktivt lenger, som "Durch, für, gegen, ohne, um" sunge om og om igjen på melodien til "Twinkle, Twinkle Little Star". I den perioden eg hadde bruk for tyske preposisjonar, var dette nyttig.
Slikt irriterer meg og! Samtidig blir eg sur når eg får kjeft for å seie "bort der", viss eg ikkje klarer høgre/venstre på sparket. Eller viss nokon ler av meg, når eg forklarer vegen og står og snur meg i rommet og vifter med eine armen medan eg later som om eg held ein blyant. Det er vel ingenting å le av...?
Korleis gjer du det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
maler
|
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Den jeg faktisk har brukt mest av sånne regler vi måtte pugge på skolen er denne: "Sju sjeldent sjuskede sjørøvere sjauet på ei sjekte. Sjefen sjøl sjangla sjuk og sjalu ned i sjakta for å gi de sjofle sjelene et sjokk". Enellerannengang på ungdomsskolen eller tidlig videregående. Jeg tror poenget med regla gir seg selv.
![]() |
#38 |
frakoblet
|
![]() Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?Ellers har jeg fått mye bruk for disse reglene, musikknerden som jeg er:
In vino veritas Sist redigert av safran : 14-06-12 kl 08:00. Årsak: Glemte D-dur |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
maler
|
![]() |
|
|