Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Rygging i trafikken

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 14:35   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rygging i trafikken

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg tror det er forbedringer på gang på dette området. Bestefaren min kjører bil, men er i den alderen der han jevnlig må skaffe legeattest for at han er skikket. I siste runde nå var han i tillegg med i et prosjekt (aner ikke om det var frivillig eller tvang, men han var fornøyd selv) der han måtte ta en time med en kjørelærer som også godkjente at han var skikket. Langt bedre enn bare legeattest som det har vært lenge nå i alle fall.

Er ikke noe krav om at man skal ha kjøretime, men det kunne nok vært en god ide for mange å ta noen timer. så tror det må være noe frivillige greier.

Min bestefar hadde legeattest og alt ok egentlig. Han mente imidlertid at han merket selv at han nok egentlig ikke burde kjøre så mye lengre og solgte bilen.

Gammel 12-06-12, 15:30   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er ikke noe krav om at man skal ha kjøretime, men det kunne nok vært en god ide for mange å ta noen timer. så tror det må være noe frivillige greier.

Min bestefar hadde legeattest og alt ok egentlig. Han mente imidlertid at han merket selv at han nok egentlig ikke burde kjøre så mye lengre og solgte bilen.

Som sagt det var et prosjekt der han bor, jeg vet at det ikke er et krav nå. Men jeg håper på at det kanskje er neste steg dersom de finner dette vellykket.

En bekjent av familien falt gjennom på på legeattesten. Han var gammel lege, så han reiste til andre enden av landet med fly for å få en tidligere kollega/venn til å skrive attest til han. Satt på med han en gang, men gjorde det aldri mer, for det var virkelig skummelt.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:46   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt lappen i 20 år og har aldri måttet be andre rygge for meg/ evt. bedt bussen rygge i stedet for meg, ( )men hvis du spør meg om jeg er god til å rygge, tror jeg at må si nei. Jeg liker ikke å rygge i bakker med mye svinger og kløner kanskje litt før jeg får det til. Å møte det totale nederlag ved å faktisk gå ut av bilen og be en annen person rygge for meg (når jeg vitterlig har sertifikat) er derimot uaktuelt- derfor rygger jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 15:56   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har måttet gi opp en gang. Jeg skulle ta ferge i Hardanger, og der er det en del steder der man må rygge på fergen. Jeg var klar og skulle kjøre på, og så kom det noen som hadde stått i feil kø, og som måtte få kjøre før meg, for de skulle kjøre inn på en annen måte. Og da mistet jeg helt troen på meg selv mens jeg sto og ventet. Og fergekonduktøren måtte komme og rygge på for meg. Jeg må understreke at jeg rygget på mange andre ferger, men akkurat da ble det helt stopp.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.