Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bruker du ;)-smileyen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 09:50   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Deg om det.

Gammel 13-06-12, 09:52   #42
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Hmm. Jeg har alltid sett på som et helt vanlig, vennlig smil.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:52   #43
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Dette smilet derimot, ser jeg på som blærete.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:58   #44
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Her inne er det jo skummelt å bruke smiletryner, men om jeg nå skulle finne på å slenge ut en gærning som dette handler det som regel om at jeg er stinn av galgenhumor, selvironi eller tror jeg er morsom. Og siden jeg visstnok har en sær humor er det best å understreke det, hvis ikke kan folk bli dødelig fornærma uten den. Man kan rett og slett ikke få dette riktig.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:00   #45
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Dette smilet derimot, ser jeg på som blærete.

Den liker jeg når jeg sniller meg selv. For den er litt "herregud så ufattelig teit du er"-aktig. Og det er jeg ganske ofte. Så jeg kler den.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:11   #46
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes definitivt FP bør bytte ut og med noen søtere smil som kun oppfattes hyggelig og lekent, slik de er ment.

Gammel 13-06-12, 10:14   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg vet ikke om noen som legger så enormt mye i smilefjes som brukerene her inne, altså. Det er rett og slett umulig å finne en smiley som fungerer slik jeg vanligvis ønsker å bruke smilefjes, for å vise at det jeg skriver sies med et smil. Alle vanlig blide smilefjes oppfattes nedlatende etter hvert, og det blir umulig å holde oversikt over.

Jeg tipper de aller fleste som bruker og kun tenker på de som helt vanlige smil, den siste litt mer luring enn den første, og så er det en gruppe med folk som sitter og føler seg dødelig fornærmet. Jeg syns det er litt tullete.

Så hyggelig med input.

Gammel 13-06-12, 10:23   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper de aller fleste som bruker og kun tenker på de som helt vanlige smil, den siste litt mer luring enn den første, og så er det en gruppe med folk som sitter og føler seg dødelig fornærmet. Jeg syns det er litt tullete.

Herlighet- hadde jeg vært dødelig fornærmet, ville jeg jo brukt denne:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:26   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bruker jeg bare på Facebook, for å understreke at jeg tuller.

Jeg tror aldri jeg bruker den her - derimot er jeg en ekstrem misbruker av og - og de savner jeg på FB med. (<- enda en av de jeg misbruker.)

Gammel 13-06-12, 10:27   #50
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Herlighet- hadde jeg vært dødelig fornærmet, ville jeg jo brukt denne:

ok, bare fornærmet, da, ikke dødelig.
Det skaper uansett unødig forvirring når man insisterer på å gi så mange smilefjes andre betydninger enn de vanligvis har andre steder. Spesielt når det nå nevnes her at flere absolutt ikke ser de sånn. Litt kjedelig å bli stemplet som nedlatende og belærende for evig og alltid bare fordi man bruker et smilefjes som stort sett alle andre steder bare er hyggelig. Syns jeg, da.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 13-06-12 kl 10:37. Årsak: ipadkrøll
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:28   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker denne- -altfor mye, men prøve å slutte.

Gammel 13-06-12, 10:31   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

er Dyrets smiley.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:31   #53
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker denne- -altfor mye, men prøve å slutte.

Gammel 13-06-12, 10:33   #54
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Men hvilken smiley er det kosher å bruke om man bare vil uttrykke hyggelig tone i det man skriver, da?

Gammel 13-06-12, 10:34   #55
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

ok, bare fornærmet, da, ikke dødelig.
Detbskaper uansett unødig forvirring når mainsisterer på å gi så mange smilefjes andre betydninger enn de vanligvis har andre steder. Spesielt når det nå nevnes her at flere absolutt ikke ser de sånn. Litt kjedelig å bli stemplet som nedlatende og belærende for evig og alltid bare fordi man bruker et smilefjes som stort sett alle andre steder bare er hyggelig. Syns jeg, da.

Jeg innrømmer at det bare er hos noen brukere jeg oppfatter den-det gule smilefjeset-som passiv aggressiv. Gjerne de du har diskutert med en stund og som du vet irriterer seg/er uenig med deg i det du skriver.

Gammel 13-06-12, 10:36   #56
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Jeg innrømmer at det bare er hos noen brukere jeg oppfatter den-det gule smilefjeset-som passiv aggressiv. Gjerne de du har diskutert med en stund og som du vet irriterer seg/er uenig med deg i det du skriver.

Ok, men det er jo så klart noe annet, tenker jeg. Situasjonsbetinget kan jo alle smilyer brukes på en måte som gir en annen/ironisk betydning.

Gammel 13-06-12, 10:37   #57
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvilken smiley er det kosher å bruke om man bare vil uttrykke hyggelig tone i det man skriver, da?

Jeg bruker jupp endel, synes den er fin.

Gammel 13-06-12, 11:00   #58
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Deg om det.

Her er det jo også måten du formulerer deg på som gjør smilefjeset passiv-aggresivt. (<- klaaaaaaarte ikke å dy meg! )

Gammel 13-06-12, 11:23   #59
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Hvem definerer hva som er feil bruk av smiley, egentlig?

Som med annen språk og kommunikasjon så er det vel den gjengse oppfatning blant folk flest som avgjør hvilken betydning et ord, et ansiktsuttrykk, en smiley og liknende har. Det finnes jo en slik oppfatning om det meste av kommunikasjon som er utbredt, og noe har mer sprikende betydning enn annet.

Men for å ta et eksempel, så ville vel de fleste enten tro jeg var ganske sprø eller mene at jeg brukte en smiley feil dersom jeg skrev "Katta mi døde i dag. "

Når det gjelder denne spesifikke blunke-smileyen som det diskuteres her så skriver jeg at folk bruker den feil fordi jeg ser at de som bruker den synonymt med et vanlig smil (kolon og parentes) stort sett er folk med kort fartstid på nett og på sosiale medier, mens den brukes spøkefullt/ironisk av folk med lengre fartstid. Men om veldig mange begynner å bruke den "feil" så vil jo hva som er feil/rett endre seg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 11:33   #60
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg synes definitivt FP bør bytte ut og med noen søtere smil som kun oppfattes hyggelig og lekent, slik de er ment.

Enig. Jeg sliter mye mer med å bruke og her på FP enn i noen andre skriftlige/sosiale media. Både variantene laget med kolon/semikolon og parentes og de animerte variantene f.eks på FB eller andre forum signaliserer noe annet enn de her inne gjør.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.