|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg har også veldig sansen for hans dokumentarer. Han klarer å vinkle det slik at man får se det han filmer uten filter. Det er sånn det er å ha demens, eller et barn med autisme, hvis det går an å si det. Ekte, oppriktig og ærlig, og med en genuin interesse for mennesker. Og han klarte å få frem at disse barna har mange sider. Ikke bare den "vanskelige" siden som vi som oftest får høre om når det er snakk om autisme. |
|
|
|
#22 |
|
Textrovert
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg synes det var en fantastisk dokumentar. Jeg likte at fokus ikke var så mye på medisinske definisjoner av diagnosen, men heller om selve menneskene. Jeg likte at vi møtte helt "vanlige" familier, og ikke familier som har "taklet autismen på en strålende måte" eller "se hva denne mirakelkuren har gjort for oss". Som mor til et barn med autisme synes jeg til tide dokumentaren var vond å se, men så kom innslagene med Nicky, og da ble vi bare glad. For en herlig fyr.
|
|
|
#23 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeFineste Louis. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg satt mesteparten av tiden og tenkte "og jeg synes at VI har det vanskelig!?". Jeg ser jo at sønnen vår er bare sunshines and roses sammenlignet med flere av de vi så i programmet.
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg er glad du også likte den, Divine.
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg likte at de viste foreldre som verken var supermennesker eller ofre, men at de fikk frem slitet, frustasjonen, men også kjærligheten og gleden, på en veldig balansert måte.
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeMm. Rett frem og ordentlig. Ikke hauset opp, og jeg følte heller ikke at det var klippet veldig til for å "fortelle den og den historien" på en måte.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: L. Theroux - dokumentar om autisme
Enig. Har sett barn som er mye mer krevende enn storebror ja.
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg synest dokumentarene hans er utrolig gode. Jeg så også denne, og den var intet unntak. Synest dokumentarene hans virker troverdige, han prøver ikke å hverken svartmale eller gjøre det om til solskinnshistorier. Han forteller bare fakta.Og måten han er sammen med alle type mennesker gjør meg varm om hjerte. Er nok litt svak for han, ja. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeDet var en veldig fin dokumentar, både hjerteskjærende og hjertevarm. Jeg liker at han tør å være så ærlig, og at han er oppriktig om at det er vanskelig og ubehagelig.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autisme
Helt enig.
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeJeg liker virkelig dokumentarene hans. Jeg har mer erfaring med demens enn med autisme. Men siden jeg hadde sett den med demens først, så følte jeg at jeg kunne stole på at han viste spekteret ved autister på en god måte. Han gir så godt innblikk.
|
|
|
|
#33 |
|
Prematurmamma
|
Sv: L. Theroux - dokumentar om autismeFor en fantastisk dokumentar! Jeg har også falt pladask for Louis. Åpne fakta, ikke noe annet. Jeg har både ledd og tørket tårer.
|
|
![]() |
|
|