|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Vi reiser etter planen på en ukes ferie til Danmark i morgen formiddag og videre derfra til Tyskland i to uker. Typisk nok har en av ungene blitt syk. Hun spyr og er i skikkelig dårlig form. Erfaringsmessig pleier hun å være dårlig noen dager. Vi forventer vel egentlig at tvillingsøster og storesøster også blir smittet. 4 av 16 barn i klassen er hjemme med omgangssyke i dag, så det er tydeligvis ganske smittsomt. Vi har nesten 5 timers biltur til fergen i Oslo, deretter ferge Oslo-København og så 2-3 timers biltur til huset vi har leid. Vi tar ikke den turen med ett eller flere spyende barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Det er det i grunnen bare forsikringsselskapet ditt som kan svare på, for det kan variere fra selskap til selskap. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute på tur
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Vi fikk enkelt dekke flybilletter for hele familien når det ene barnet ble sykt og vi ikke kunne reise. Fikk bekreftelse fra legen på at flyreise ikke var mulig. Vi brukte reiseforsikringen på kortet vi betalte reisen med.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Jeg har snakket med de nå. Kom omsider gjennom på telefon. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Beklager at jeg blander meg inn, men de krever ikke at resten av familien drar i slike tilfeller? Altså at familien deler seg? Det er jo bare helt uaktuelt å gjøre det, men jeg ble bare redd for at det ble påkrevd når jeg begynte å tenke på det for oss selv (alle friske her foreløpig heldigvis). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Utruleg kjip situasjon! Og kva er greia med spysjuke på sommaren?!? Burde vore forbudt!
|
|
|
#7 |
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?
De sa iallefall ikke noe om det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det har aldri stått i noen av våre vilkår. Forsikringen gjelder alle personer og hele beløpet.
|
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Dei godtar sjukdom i familien. Eg fekk til og med refusjon fordi mannen til venninna mi var sjuk (og ho måtte vere heime med ungane). Då var eg redd eg skulle få beskjed om å reise aleine... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Tirsdag-lørdag er da langt bedre enn ingenting? Og dere skal uansett videre til Tyskland!?
|
|
|
#11 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Det stemmer og det har vi erfart. Jeg ville nok avbestillt og heller utsatt ferien. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Vi avbestilte pga. sykdom hos meg i fjor og da fremkom det ingen krav fra noen at mannen skulle dra alene med barna.
|
|
|
#13 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo veldig ofte mange som avbestiller båtbilletter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Det blir nok annerledes når det er snakk om å reise til ferie, men da min sønn var 4 uker og ble lagt inn på sykehus der vi var på ferie, måtte det stå spesifikt i legeerklæringen at begge foreldrene måtte være tilstede, fordi forsikringsselskapet vårt mente at faren hans bare kunne reise hjem igjen uten oss.
|
|
|
|
#15 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sjekk andre ferger til Danmark, feks Kristiansand, Larvik, Oslo eller Gøteborg - sånn avhengig av kva båt det var som var full. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Den syke har ikke spydd på 11 timer. Hun er veldig svimmel (iallefall når hun la seg ved åttetida), men jeg håper det ordner seg med mye drikke. Hun hadde heller ikke feber når jeg nettopp sjekket henne. Ingen andre er syke foreløpig. Kanskje vi kommer oss avgårde likevel? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Hvordan gikk/går det?
|
|
|
#18 |
|
Sv: Sykdom som forsinker avreise til ferie. Hva dekker forsikringen?Vi kom oss avgårde. Turen gikk fint. Den syke jenta var i fin form helt til vi kom feriehuset. Hun spydde en gang om kvelden og var i fin form neste morgen. Barn nr 2 ble selvsagt smittet og spydde hvert kvarter i 24 timer. Ingen av familiens tre andre medlemmer har fått det og nå er det en uke siden siste barn spydde, så vi sier oss ferdige med denne runden. |
|
|
|
![]() |
|
|