|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Badekar - kor stort?Er klar til å bestille badekar til nyhuset hos vvskupp. Men kor stort? Det er eit heilt vanlig badekar som skal byggast inn.
![]() |
#3 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Badekar - kor stort?
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Badekar - kor stort?Ikkje bade saman, nei. Armatur kjem i eine kortenden, men der plasserer vi føttene. Sluket er i midten da. Joda, litt rart - det ser eg. Grunnen til at armatur er i kortenden er at langveggen er ein yttervegg i mur; komplisert med røyr her. Da måtte vi ha fora ut og mista masse plass på badet. Det er på ca 6 kvm. Badet i etasjen vi har soverom blir utan badekar. Det er også på 6 kvm
![]() |
#7 |
Med tommestokk i veska
Men kva er vanlig da? 170?
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Badekar - kor stort?Vi hadde 160 tidligere (lite bad), og det gadd jeg aldri å bruke, for bare halve kroppen kom skikkelig under vann. (Knærne og overkroppen stakk opp av vannet.) Jeg ville absolutt valgt 180 for et kar som jeg hadde planer om å bruke selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Badekar - kor stort?Nettopp. Eg vil så absolutt bade - eg er ein bader, og har vore utan badekar i ca 14 år no.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Badekar - kor stort?Jeg er ikke slank på noe vis, men jeg syns lengden var et mye større problem enn bredden. Litt av poenget med et badekar er jo å kunne strekke seg ut, ikke sitte med knærne oppunder haka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Badekar - kor stort?Et badekar kan ikke bli for stort.
![]() |
![]() |
#13 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Badekar - kor stort?Vi har 180, og jeg er 165. Det er faktisk for langt for meg, så jeg må ha noe å bygge ut med enten ved hodet eller føttene. Men jeg hadde likevel valgt 180 igjen. :Og har en mann som er 1,93:
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Badekar - kor stort?Jeg vet ikke helt hvor langt badekar vi har, men det er i hvertfall for kort til at mannen kan strekke seg ut i det. Så når vi skal pusse opp badet skal vi ha lenger badekar. Den høyeste av dere må kunne strekke seg godt ut er vel minstekravet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Badekar - kor stort?Vi er 173 og 178.
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Jo. Vi har et svært hjørnebadekar som vi bruker varmtvannstanken på å fylle opp, omtrent, og når ungene nekter å bade sammen er det for stort til å fylle opp to ganger. Jeg skulle ønske vi hadde disse standardbadekarene.
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Badekar - kor stort?180, ja.
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Enig! Det er til og med plass til tre barn i vårt hjørnekar, men det har vi ikke bruk for lenger. Og det er for lite til to voksne. Vi hadde klart oss fint med det lille vi hadde tidligere, det var kanskje 1,60.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er varmtvannstanken deres som er for liten.
![]() |
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
Men det kunne enkelt vært unngått hadde badekaret vært mindre. Synes det er riktig at ungene får velge hvem de vil bade med, og at de ikke ønsker å bade sammen med en som tisser i vannet eller spruter og bråker fælt, er mer enn forståelig. Så vi må uansett fylle badekaret (ikke helt opp, da, men det blir jo en del, ettersom det er veldig bredt også) og ta i bruk dusjen/fylle det en gang til.
![]() |
|
|