|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 65,25% |
Nei |
7 | 4,96% |
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
42 | 29,79% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jo, startet den pga en diskusjon om temaet hvor meningene var veldig delte. Jeg hadde som sagt ikke likt om mine dro alene til et partysted som nylig 18-åring, men hadde ikke nektet. Heldigvis er de så fornuftige nå, at jeg håper og tror jeg kan sitte med senkede skuldre den dagen de skal ordentlig ut i den store verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Det at man ikke nekter dem å reise (det går vel heller ikke da de er 18?) betyr ikke at man gleder seg over turen, eller er uvitende til forholdene rundt omkring på ulike reisemål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?På spørsmålet "vil du at din 18-åring skal alene på partysted i sydenlandet" vil jo svaret for de fleste bli noe helt annet. Problemet er at 18 år er myndig selv om man ikke nødvendigvis er moden da. Man kan ta førerkort, sette seg i gjeld selv og flytte dit man vil.
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg kjenner ingen 18-åringer som har reist på annet enn party i syden. Synd, men sant. Verken da jeg selv var ung eller de jeg kjenner nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Altså, jeg tror jo ikke at 18-åringene kommer til å være kloke og forstandige og aldri dumme seg ut i fylla og aldri drive med risikabel seksuell adferd og aldri kjøre for fort og aldri få toskete venner eller teite kjærester. Dessverre, men det er jo helt urealistisk. Men jeg håper de er sånn noenlunde utrustet til å ta sånn noenlunde kloke valg. Og så håper jeg på den flaksen jeg hadde...
![]() |
#9 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Tro du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Ja, jeg mener på ingen måte at jeg tror at de bare drikker cola og legger seg fint klokka ti. Men det er faktisk litt frekt å stadig komme med at alle attenåringers foretrukne ferieform er harrytur og stupfylla på partysted. Og hvis en sier noe annet er en naiv og lettlurt og skulle bare visst. Det er faktisk ikke alle ungdommer som melder seg på Paradise Hotel heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
Nå diskuteres jo ikke ungdommers foretrukne ferieform her? Det som diskuteres er 18-åringer i syden, og jeg tok det på en måte for gitt at HI tenkte på et type partysted i spørsmålet. At mange 18-åringer hverken ønsker eller drar på den type tur, er jeg fullt klar over, men det blir noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
Hvordan i all verden kan du vite det? Tenk om dine jenter er de som utforsker mest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nå også i farger
Jeg vet ikke annet enn det jentene selv med venner sier. Og jeg vet også at de foreldrene som sa at "De har ikke begynt å drikke enda disse jentene..." er de som kort tid etterpå opptil flere ganger har måtte hente barna sine med alkohol på bursdagsfester med voksne til stede. Det var ikke rom for å fortelle at de allerede hadde begynt, for de var ikke helt "der". Jeg vet også at mine (pr. i dag) ikke drar på fester med alkohol (og får pes for det). De sier i fra at de ikke vil dit det er planlagt å drikke,fordi de er ikke klare for det. Og så vet jeg at jentene er hjemme hver eneste helg, som oftest med overnatting. Hvordan det blir fremover vet jeg selvsagt ikke, men jeg at etter de begynte på ungdomsskolen har de byttet vennekrets, da spriket plutselig blir ganske stort mellom de utforskende og de som ikke har kommet dit enda. Og jeg vil gjerne vite alt, spesielt når jeg vet at flere av vennene til 13-åringen drikker... Sist redigert av Avatar : 17-06-12 kl 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg også. Det er ikke alle, altså.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Ja, det er klart, det er mye foreldre ikke vet og som de skal være glad for at de ikke vet heller. Og partysyden er vel ikke noe vi synes er direkte smart for noen, spesielt ikke 18-åringer. Jeg kjente noen som døde på en sånn tur. Så jeg hadde ikke likt at min 18-åring hadde dratt på en sånn tur, men å nekte er egentlig ingen opsjon.
![]() |
#16 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg håper også at mine jenter blir like greie som jeg var, og så håper jeg de ikke blir som noen andre jeg kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg sa bare at jeg ikke kjenner noen som har reist på annen type tur. Det kan da umulig være frekt?! Men jeg kjenner også mange som ikke reiser/har reist på tur i det hele tatt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?På samme måte som at du kan innse at sikkert like mange reiser på en slik tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nettopp. Og det at jeg sier at JEG ikke kjenner noen som har reist på en annen type tur, så sier jeg ikke at de ikke finnes... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|