Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene
Ja 92 65,25%
Nei 7 4,96%
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden 42 29,79%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 20:30   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Mine attenåringer har reist rundt omkring, og det har ikke falt meg inn at det skulle være noe jeg kunne nekte dem. Det må jo være et mål at de skal være såpass ansvarlige for eget liv når de er 18, at de kan håndtere det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:39   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mine attenåringer har reist rundt omkring, og det har ikke falt meg inn at det skulle være noe jeg kunne nekte dem. Det må jo være et mål at de skal være såpass ansvarlige for eget liv når de er 18, at de kan håndtere det.

Det er jo noe med at det er andre der også som kanskje IKKE håndterer det? Dere som sammenligner med andre turer, språkreiser og å flytte hjemmefra, har dere vært på et partysted i syden noengang? Har dere sett all fylla, sexen, stinnfulle enorme lokaler, skumpartyer og kjent ølen sprute utover dere uansett hvor dere er?

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:42   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jo noe med at det er andre der også som kanskje IKKE håndterer det? Dere som sammenligner med andre turer, språkreiser og å flytte hjemmefra, har dere vært på et partysted i syden noengang? Har dere sett all fylla, sexen, stinnfulle enorme lokaler, skumpartyer og kjent ølen sprute utover dere uansett hvor dere er?

Da er det jo bare å håpe at man har oppdratt 18-åringen bedre enn at han eller hun har lyst til å feriere et slikt sted når de er 18 da. Jeg synes jeg ser Teofelia som 18-åring trakte etter å reise til partysted i Syden.

Og svaret på HI er selvsagt at jeg ikke kommer til å nekte mine voksne barn å reise på ferie. Jeg kom sikkert til å fraråde dem å reise til et sted som jeg mente ikke var bra for dem, og jeg kom helt sikkert ikke til å sponse reisen, men nekte dem å reise skulle jo godt la seg gjøre. Hvordan skulle det foregå i så fall? Låse dem inne på soverommet på avreisedagen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:49   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var 18 bodde jeg på hybel for meg selv og studerte på Blindern. Særlig mamma hadde hatt noe å si om hvordan jeg brukte pengene mine og hvorvidt jeg dro til syden i feriene mine

Nei, voksen er voksen. Om man bor hjemme har man vel husregler å følge, men jeg antar at det er mer hvordan man bidrar i husholdningen enn hva man får lov til på fritiden. Sånn gitt at man tross alt er myndig.
Det er jo ikke dermed sagt at jeg hadde _likt_ det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.