|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 65,25% |
Nei |
7 | 4,96% |
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
42 | 29,79% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Hmm, min 17 åring går på vgs og har høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og sommerferie.
![]() |
#22 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Det har min også, men å reise til Syden herfra i skoleferiene i skoleåret er nok så dyrt at jeg ikke ser for meg at de vil ha råd til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Sønnen min er 19 år. Hadde sannelig tatt seg ut at jeg skulle nektet han å reise til Syden nå, eller da han var 18 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Den mest relevante boksen mangler, "har jeg noe valg?". I Norge er man myndig når man er 18 år, det gjelder vel barna våre også. Ergo, de bestemmer selv hva de gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Det hadde de, hvis de har penger til det. Selv var jeg alene i syden som enetn 18 eller 19 åring, og det var igrunn mindre farlig en den turen jeg hadde sammen med foreldrene min som 17 åring ...
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nå er det jo en stund til jeg har en attenåring i hus, så jeg vet jo ikke garantert hva jeg kommer til å si eller gjøre, men jeg antar jo at jeg vil måtte godta at et myndig menneske i min husstand bestemmer dette selv. Jeg vil ikke spandere det, jeg vil ikke legge til rette for det, men jeg tror ikke jeg vil prøve meg på å nekte.
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nei, jeg kan ikke nekte et voksent menneske å gjøre noe som helst. Det er fritt frem for tatoveringer, deltagelse i Paradise Hotel, sydentur, gifte seg og å slutte på skolen.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nå er det lenge til jeg har 18-åring, men jeg kan ikke se for meg at jeg skulle prøve å nekte henne det, nei. Hvis hun har penger til det selv, that is. Vi får gjøre vårt beste for å gi henne nok ballast til at hun klarer å ta lure valg, tenker jeg, og så går det jo an å snakke litt om stedet de skal til og komme med noen råd om hva som er lurt å gjøre og ikke. Jeg hadde fint klart å reise på en sånn tur da jeg var 18 uten å finne på noe rart, men jeg hadde ikke råd. Jeg dro på politisk ungdomsleir i stedet.
![]() |
#29 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg har betalt deler av turen til poden. Selv om han er myndig har han fått samme feriebillettbeløp som søstrene har fått. Han kommer også til å få litt lommepenger med seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg var på min første sydentur alene samme mnd jeg fylte 18 år. Betalte alt selv og var så skikkelig og snill at man nesten burde angre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Ja altså, jeg ser ikke bort i fra at jeg kunne sponset deler av turen, men ikke hele.
![]() |
#32 |
villende
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Ja. De må, i likhet med det jeg gjorde selv, få gjøre sine egne erfaringer. Jeg flyttet hjemmefra som 18-åring. Jeg skulle likt å sett mine foreldre nekte meg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Om jeg ikke hadde likt det hadde jeg ikke sponset. *ond mamma* |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg tror nok ikke jeg kommer til å sponse noe særlig på turen til jentungen, men det er mest fordi hun koster oss en god del det neste året.
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg. Sist redigert av trøtt : 16-06-12 kl 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er helt greit å diktere en del ting til voksne mennesker som bor hjemme. Ting som påvirker resten av husets beboere i noen grad, sånn som husregler for bidrag med husarbeid, innetider/stilletider(dersom resten av husets beboere forstyrres av sen hjemkomst eller bråk), regler for å ha gjester og liknende. Spesielt dersom de ikke betaler for seg, men jeg synes det er helt greit at de som eier huset setter reglene for resten av beboerne selv om noen av disse er myndige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#38 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Fakse, det er jeg veldig enig i! Det blir ikke fest i mitt hus hver helg selv om jeg har myndige barn boende, så regler blir det om de så bor hjemme til de er 30 (noe som aldri vil skje selvsagt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg dro tre uker på språkskole til England da jeg var 14 og var ikke på ferie med foreldrene mine igjen før jeg var i 20-årene. Jeg jobbet, og betalte for feriene mine selv. Jeg håper at jeg oppdrar ungene mine slik at det vil føles like greit for meg som det gjorde for mamma.
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Husregler gjelder selvsagt både voksne og barn i et hus, men hvor voksne skal reise på ferie, det kan man ikke bestemme når de er 18.
![]() |
|
|