|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 65,25% |
Nei |
7 | 4,96% |
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
42 | 29,79% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg er jo langt unna å ha barn i den alderen, men jeg reiste selv "alene" til syden som 18-åring, og kan heller ikke se for meg at jeg skulle komme til å nekte en annen myndig å gjøre det samme.
![]() |
#162 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg hadde flyttet hjemmefra (til utlandet) før jeg var 18, så jeg håper da at jeg har like stor tillit til mine barn som det mine foreldre hadde til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Er man 18 så er man myndig. Hilsen hun som dro en mnd på interrail da hun var 18.
![]() |
#164 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?...når det er sagt så hadde neppe venninnen jeg reiste med kommet hjem i et stykke uten meg. Jeg er blondinen av oss, men det skulle en ikke trodd. Og jeg er oppdratt av en streng mor, venninnen min vokste opp i et hjem uten like mye kontroll og grenser. Jeg er bare irriterende fornuftig og flink til tenke på konsekvensene av det jeg gjør - selv etter betydelig alkoholinntak. Blir ungene som meg er jeg ikke bekymret. Blir de ikke som meg, så får jeg sørge for at de drar på tur med en som meg.
![]() |
#165 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg kommer til å hate tanken, og kanskje til og med drive med bestikkelser for å få dem på bedre tanker, men jeg kommer nok ikke til å nekte. Nekte å betale kanskje - dersom jeg setter pris på ferimålet/ferieformålet - men ikke nekte å dra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Passiv
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Jeg reiste alene til København da jeg var fjorten uten å kjenne noen der. Så nei. |
![]() |
![]() |
#167 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg svarte vet ikke, men svaret er selvsagt ja. Jeg kan jo ikke nekte dem. Om jeg hadde satt pris på turen avhenger av hvordan de utvikler seg de neste årene og hvor de skal reise og hvem de skal reise sammen med.
![]() |
#168 |
tradisjonell figur
|
Det er sååå viktig med venner som klarer å ta vare på hverandre! Enten man er på byen eller i syden eller på fest eller ... sånne venner er gull.
![]() |
#169 |
Yes, we can!!
|
Å, dette var godt sagt!
![]() |
#170 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Det må en atteåring bestemme selv. Hun har jo alle rettigheter, men jeg hadde ikke betalt |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Leser
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Får og får ... Jeg påvirker jo ungene mine i den retningen jeg mener er best, nå når de er små har jeg jo en enorm makt over dem, fordi de ikke har penger, ingen mulighet til å flytte, ikke sertifikat, ikke bankkort etc Barn er helt prisgitt foreldrene, av og til når jeg leser i oppdragelsestråder, så slår det meg at foreldrene ikke virker klar over hvor stor "upper hand" de faktisk har.
![]() |
#172 |
Borte
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg håper virkelig at jeg ikke trenger å legge meg opp i ferien til ungene mine når de er fylt 18.
![]() |
#173 |
Leser
|
Nei, det håper man jo alltid.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-06-12 kl 09:16. Årsak: skrev om siste setning |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Fola Blakken
|
Akkurat den biten er jeg ikke sikker på at jeg får til.
![]() |
![]() |
|
|